לשכות המסחר דורשות: על חברת הדואר לחדול מלספק שירותי עמילות מכס

זאת בעקבות הבג"צ והוראת משרד התקשורת. אוריאל לין: "על חברה ממשלתית מוטלים איסורים להתחרות במגזר הפרטי. עליה לספק רק את אותם שירותים למענם הוקמה"


00:00 ,08.08.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

זאת בעקבות הבג"צ והוראת משרד התקשורת. אוריאל לין: "על חברה ממשלתית מוטלים איסורים להתחרות במגזר הפרטי. עליה לספק רק את אותם שירותים למענם הוקמה"
 
איגוד לשכות המסחר מסר כי הוא מצפה שחברת הדואר תפעל על פי החוק ותחדל מיידית מלספק שירותי עמילות מכס. כזכור, לשכת המסחר תל-אביב עתרה נגד שר התקשורת וחברת דואר ישראל בבקשה למתן צו שיאסור על חברת דואר ישראל לספק שירותי עמילות מכס, וכן לחייב בתשלום סכום נוסף את הציבור הנזקק לשירותי עמילות מכס אם השירות אינו ניתן ישירות על ידי חברת הדואר.
 
בעקבות זאת הוציא יגאל לוי, סמנכ"ל משרד התקשורת, מכתב מיום 18.7.07 אשר הוגש גם במסגרת תשובת משרד התקשורת לבג"צ, על פיו מתן שירותי עמילות מכס על ידי חברת הדואר הינו בניגוד לחוק הדואר, שכן שירותים אלו לא אושרו כנדרש על פי חוק זה.
 
לטענת לשכת המסחר אפילו היה ניתן אישור שר התקשורת ושר האוצר למתן שירותי עמילות מכס, פעולה זו הייתה מנוגדת לתפיסת היסוד על פי חוק היסוד: חופש העיסוק.
 
לדברי לין, "שירותי עמילות מכס מסופקים כיום על ידי המגזר הפרטי בישראל תוך קיום תחרות חופשית המבטיחה רמת שירותים גבוהה במחירים תחרותיים. חברה ממשלתית בבעלות המדינה אינה יכולה להיכנס לכל פעילות עסקית המוצאת חן בעיניה. מעצם מהותה, מוטלים איסורים להתחרות במגזר הפרטי. היא יכולה לתת רק את אותם שירותים אשר המגזר הפרטי, במסגרת התחרות החופשית, אינו מסוגל לספק."

טרם נמסרה תגובת הדואר לדברים.