לראשונה: שר האוצר ישתתף בכנס שרי האוצר של ארגון ה-OECD

שר האוצר יצא מחר לפריז ויקיים פגישת עבודה עם מזכ"ל הארגון וידון על המשך הצעדים לקראת הצטרפותה של ישראל כחברה מלאה לארגון. השר בר-און: ישראל תצטרף לארגון עד סוף שנת 2009


00:00 ,02.06.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

שר האוצר יצא מחר לפריז ויקיים פגישת עבודה עם מזכ"ל הארגון וידון על המשך הצעדים לקראת הצטרפותה של ישראל כחברה מלאה לארגון. השר בר-און: ישראל תצטרף לארגון עד סוף שנת 2009

 
שר האוצר רוני בר-און ייצא מחר לפריז להשתתף בכנס שרי האוצר של המדינות החברות בארגון ה- OECD: Meeting of the OECD Council at Ministerial Level  (MCM). 
 
בחודש מאי 2007 הוזמנה ישראל על ידי מועצת ה-OECD להתחיל מו"מ על הצטרפות ישראל לארגון. באותו החודש התקבלה החלטת ממשלה בנושא אשר אישרה את תחילת ההליך והחליטה על הקמת צוות היגוי מקצועי בראשות משרד האוצר אשר יקבע את מדיניות ישראל מול הארגון במהלך תהליך ההצטרפות ולאחריו.
 
להצטרפות ישראל לארגון חשיבות רבה והיא בעלת השלכות משמעותיות על הכלכלה הישראלית. השתייכות למועדון החברות יחזק את מעמדה של ישראל בפורומים כלכלים עולמיים, יסייע במשיכת משקיעים זרים, בהוזלת גיוסי הון ועוד.
 
בארגון חברות 30 מדינות דמוקרטיות בעלות כלכלות שוק חופשי, ביניהן ארה"ב, צרפת, קנדה, שוויץ, בריטניה ועוד. יחד עם ישראל החלו בהליך ההצטרפות גם רוסיה, צ'ילה, סלובניה ואסטוניה.
 
כינוס השרים יעסוק בנושאים הבוערים אשר על סדר היום הכלכלי העולמי כמו מגמות מרכזיות בכלכלה העולמית, עלייה במחירי המזון ושינויי אקלים. כמו כן תתקיים פגישת עבודה של 5 המדינות המצטרפות אשר ידווחו על התקדמות ההליך בכל אחת מהמדינות וישתפו בצעדים הבאים מתוך מגמה ששיתוף פעולה ביניהן יקדם את הליך ההצטרפות כולו.
 
שר האוצר יקיים פגישת עבודה  עם מזכ"ל ארגון ה – OECD, אנחל גוריה, ועם סגניתו, תלמה אסקי, וידון איתם על המשך הצעדים לקראת הצטרפותה של ישראל כחברה מלאה לארגון. שר האוצר אמר כי הוא מאמין שישראל תסיים את הליך ההצטרפות עד סוף שנת 2009.
 
השר יקיים פגישת עבודה עם ארגון ה-FATF הפועל בתחום המלחמה בהלבנות הון כחלק מהצעדים שנוקטת ישראל על מנת להיות חברה בארגון. בנוסף, יקיים שר האוצר מפגש עם נציגי ארגונים יהודיים בצרפת.