לראשונה: כתב אישום חמור נגד יצואן שהגיש תעודות ייצוא כוזבות

היצואן הגיש את התעודות הכוזבות, בשווי כולל של למעלה מ-320 אלף ₪, על מנת להטעות את הרשויות ולייצא מוצרי חלב ללא פיקוח וביקורת


00:00 ,15.06.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

היצואן הגיש את התעודות הכוזבות, בשווי כולל של למעלה מ-320 אלף ₪, על מנת להטעות את הרשויות ולייצא מוצרי חלב ללא פיקוח וביקורת
 
משרד החקלאות בשיתוף מכס נתב"ג הגישו כתב אישום חמור נגד חברה לשיווק מוצרי חלב ונגד העומד בראשה בגין הגשת תעודות כוזבות למשלוחי יצוא מוצרי חלב מישראל לארה"ב על מנת להימלט מהפיקוח הווטרינרי הנדרש.
 
יצוא מוצרי חלב ללא פיקוח ווטרינרי של השירותים הווטרינרים עלול לגרום נזק בלתי הפיך לבריאות הציבור. כתב האישום, אשר הוגש לבית משפט השלום ברמלה, מגולל מספר רב של ניסיונות הטעייה חוזרים ונשנים. על פי החשד חברת "אריה פלדמן שיווק בע"מ" והעומד בראשה אריה פלדמן, הגישו תעודות כוזבות לסחורות אותם רצו להעביר מישראל לארה"ב וכן העבירו סחורות ללא פיקוח תוך הצהרות כוזבות. מדובר בכתב האישום החמור והגדול ביותר שהוגש לבית משפט בישראל בנושא אי פעם.
 
מוצרי חלב המיועדים לייצוא מחויבים בבדיקה וביקורת  של מנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות על מנת לפקח האם המוצרים עומדים בקריטריונים הנדרשים בארץ היעד. הבדיקה והפיקוח ההדוק נובעים מסיבות של בריאות הציבור, מניעת החדרת מחלות בעלי חיים לארץ היעד ויחסי היצוא מול ארה"ב. זיוף תעודות והברחת סחורה עשויים להכניס לארה"ב מוצרי חלב שאינם עומדים בתקנים האמריקאים ומערער מן היסוד את האפשרות של יצואנים ישראלים לייצא סחורות לארה"ב בשל הפגיעה ביחסי האמון השוררים בין השירותים הווטרינריים הישראלים לאמריקאים.
 
כתב האישום מגולל שלל ניסיונות הטעייה. כך, במספר מקרים צוין בתעודות המלוות את המשלוחים לחו"ל כי מדובר במשלוח של מוצרי מאפה או מרגרינה ושומנים מן הצומח כך שלא יצטרכו לעבור ביקורת של השירותים הווטרינריים. זאת ועוד, בחלק מן המקרים הגישו הנאשמים לסוכני המכס תעודות חתומות ע"י רופאים ווטרינרים פרטיים מטעם המרכז הווטרינרי בכפר סבא, שאינם מוסמכים על פי דין לאשר ייצוא מוצרי חלב, כאילו המדובר באישורי רשויות מוסמכות. בכתב האישום נכללו גם עבירות על פקודת המכס – הברחת טובין והטעיית פקיד מכס.