לראשונה: יצוא רימונים בחודשי החורף

בחורף הנוכחי ישראל מייצאת לראשונה רימונים לאירופה. מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל, גיורא סלע, מסר שבימים אלו החל יצוא רימונים באמצעות חברת אגרקסקו לקראת חג המולד וראש השנה החדשה. התחזית היא שהיקף יצוא הרימונים יגיע השנה ל-300 טון


00:00 ,28.11.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
בחורף הנוכחי ישראל מייצאת לראשונה רימונים לאירופה. מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל, גיורא סלע, מסר שבימים אלו החל יצוא רימונים באמצעות חברת אגרקסקו לקראת חג המולד וראש השנה החדשה. התחזית היא שהיקף יצוא הרימונים יגיע השנה ל-300 טון, שהם מעל מיליון רימונים.

ההחלטה על יצוא הרימונים התקבלה לאחר שבשנה שעברה נעשה יצוא ניסיוני של 30 טון שנקלט בהצלחה בחו"ל. בשנים האחרונות הרחיבו מגדלי הפירות את נטיעות הרימונים ושטח המטעים משתרע על 4500 דונם בכל רחבי הארץ. עיקר הנטיעות היו של זן הרימונים החדש "וונדרפול", שמצטיין באורך חיים וניתן לאחסן אותו ולשווק אותו עד לחודש מרץ! הודות לכך גם הקהל הישראלי יוכל להנות במהלך החורף מהרימונים.

לדברי סלע, באירופה יש ביקוש גדול לרימונים בחודשי החורף וזאת הודות למודעות לערכו הבריאותי הגבוה של הרימון ולשימושים הרבים שלו כפרי טרי, תוספת לסלטים, בבישול, בשתית המיץ הסחוט או לקישוט הבתים בתקופת החגים הנוצריים.