לראשונה: ביתן ישראלי בתערוכת המזון סיאל 2010

בביתן הישראלי ישתתפו כ-20 חברות בתצוגות ובמפגשים עסקיים. האיחוד האירופי הינו היעד המוביל לייצוא מזון בחציון הראשון של השנה


00:00 ,05.10.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

בביתן הישראלי ישתתפו כ-20 חברות בתצוגות ובמפגשים עסקיים. האיחוד האירופי הינו היעד המוביל לייצוא מזון בחציון הראשון של השנה
 
יצוא ענף המזון הסתכם במחצית הראשונה של 2010 בכ-399 מיליון דולר - עלייה של כ-8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כך פרסם מכון היצוא לקראת מפגש המתקיים היום עם יצואנים המציגים בביתן הלאומי בתערוכת סיאל, תערוכת המזון המובילה הנערכת החודש בפריז, צרפת. המפגש יתקיים בהשתתפות גזי קפלן, מנכ"ל קבוצת אסם, עמי אראל, יו"ר מכון היצוא, ואבי חפץ, מנכ"ל מכון היצוא.
 
מכון היצוא מקים השנה, לראשונה מזה שש שנים, ביתן לאומי בתערוכה תחת הסיסמה Taste Israel -A World of Flavors. בביתן מציגות כ-20 חברות ישראליות בתצוגות ובמפגשים עסקיים. במסגרת הפעילות יקיים מכון היצוא בשיתוף עם הנספחים המסחריים מפגשים עסקיים מתואמים מראש לחברות הישראליות עם קניינים מובילים, מפיצים ויבואנים מחברות ורשתות מזון מובילות.
 
מניתוח נתוני יצוא ענף המזון על פי גושים עולה כי האיחוד האירופי הינו היעד המוביל ביצוא מזון במחצית הראשונה של 2010, הסתכם בכ-177 מיליון דולר, עלייה של כ-8% לעומת תקופה מקבילה אשתקד, מהווה כ-46% מסך יצוא המזון מישראל. היצוא לצפון אמריקה הסתכם בכ-78 מיליון דולר - עלייה של 16% לעומת תקופה מקבילה אשתקד, מהווה כ-22% מסך יצוא המזון של ישראל, יצוא המזון לאסיה הסתכם בכ-50 מיליון דולר, ירידה של כ-7% לעומת תקופה מקבילה אשתקד, מהווה כ-13% מסך יצוא המזון של ישראל.

יצוא המזון לשאר ארצות אירופה הסתכם בכ- 41 מיליון דולר - ירידה של כ-13% לעומת תקופה מקבילה אשתקד, יצוא המזון לאפריקה הסתכם בכ-7.74 מיליון דולר, מהווה 10% מסך יצוא המזון של ישראל, והיצוא לדרום ומרכז אמריקה הסתכם בכ-5.8 מיליון דולר - ירידה של כ-2% לעומת תקופה מקבילה אשתקד,מהווה כ-1% מיצוא המזון של ישראל.

תערוכת סיאל 2010 נחשבת לאחת מתערוכות המזון המובילות בעולם והיא נערכת מדי שנתיים בפריז. השנה תתקיים התערוכה באמצע חודש אוקטובר והיא צפויה למשוך אליה כ-150 אלף מבקרים מכל העולם ביניהם קנייני רשתות מזון מובילות, מפיצים, יבואנים ואלפי מציגים אשר מגיעים לבחון את החידושים והטרנדים בשוק המזון העולמי.