לקראת אנאפוליס: התעשיינים בישראל קוראים לפתוח מחדש את הסכמי פריז

צמרת התעשיינים של ישראל קוראת לפתור את בעיית המעברים ולהביא לכך שהקהילה הבינלאומית תתחייב לשקם את הכלכלה הפלסטינית


00:00 ,12.11.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

צמרת התעשיינים של ישראל קוראת לפתור את בעיית המעברים ולהביא לכך שהקהילה הבינלאומית תתחייב לשקם את הכלכלה הפלסטינית
 
צמרת התעשיינים של ישראל והרשות הפלסטינית במאמץ אחרון להשפיע על ועידת אנאפוליס. נשיאות התאחדות התעשיינים בראשותו של שרגא ברוש ופדרציית התעשיות הפלסטיניות בראשותו של באסם חורי, נפגשו אתמול בערב בת"א.
 
במפגש שנערך בבית התעשייה קראו הצדדים למנהיגים בשני הצדדים לתת את הדגש הראוי בועידת אנאפוליס לנושאים הכלכליים.
 
שני הארגונים קראו לפתוח מחדש את ההסכמים הכלכליים בין ישראל לרשות הפלסטינית (הסכמי פריז) ולעדכנם למציאות החדשה בשטח; לחדש את עבודת הוועדה הכלכלית המשותפת לישראל ולרשות - ועדה זו לא כונסה מאז שנת 2000.
 
כן קראו התעשיינים משני הצדדים לאולמרט ולאבו מאזן להתחשב בצרכי הביטחון ובצרכים הכלכליים ולפתור את בעיית המעברים בין רצועת עזה לישראל במטרה לאפשר מעבר של סחורות ואנשים.
 
המשתתפים במפגש המשותף הביעו את רצונם להרחיב ולהעמיק את הקשר הכלכלי בין ישראל לרשות הפלסטינית תוך שהם מסכימים, כי עבודה כלכלית משותפת היא הדרך הטובה ביותר להבטיח רגיעה ותועלת הדדית.
 
ראשי התעשיינים של ישראל והרשות הפלסטינית קראו לקהילת העסקים הבינלאומית להתחייב לשיקום הכלכלה הפלסטינית, להגביר את ההשקעות ולתמוך ביוזמות הסקטור העסקי באזור.
 
במפגש השתתפו 11 אנשי עסקים פלסטינים מהגדה המערבית ומעזה, המייצגים את הענפים השונים - כימיה, מתכת, טקסטיל, עץ, פלסטיק ונייר.
 
במחצית הראשונה של 2007 - הסתכמו מכירות סחורות של ישראל לרשות הפלסטינית בכ-992 מיליון דולר, כמעט ללא שינוי לעומת התקופה המקבילה אשתקד, (מתוכם כ-25% מוצרים תעשייתיים); מכירות הסחורות הפלסטיניות לישראל הסתכמו בכ-160 מיליון דולר - גידול של 22%; מכירות השירותים לשטחי הרשות הפלסטינית הסתכמו בכ-172 מיליון דולר; ומכירות השירותים הפלסטיניים לישראל עומד על 110 מיליון דולר.