למעלה מ- 50% מהיהלומים המלוטשים מיוצאים לארה"ב

אולמרט בכנס 60 שנה להתאחדות תעשייני היהלומים בישראל: "תעשיית היהלומים תורמת תרומה חשובה ומכרעת לכלכלת מדינת ישראל. מחזור המכירות של תעשיית היהלומים בישראל מסתכם כיום בלמעלה מ-10 מיליארד דולר, כאשר יותר מ- 50% מהיהלומים המלוטשים המגיעים לשוק האמריקאי מקורם


00:00 ,25.12.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

אולמרט בכנס 60 שנה להתאחדות תעשייני היהלומים בישראל: "תעשיית היהלומים תורמת תרומה חשובה ומכרעת לכלכלת מדינת ישראל. מחזור המכירות של תעשיית היהלומים בישראל מסתכם כיום בלמעלה מ-10 מיליארד דולר, כאשר יותר מ- 50% מהיהלומים המלוטשים המגיעים לשוק האמריקאי מקורם בישראל"
 
"תעשיית היהלומים תורמת תרומה חשובה ומכרעת לכלכלת מדינת ישראל. היצוא של ענף היהלומים הישראלי בשנת 2004 היווה כ- 30% מסך כל הייצוא התעשייתי של מדינת ישראל ושנת 2005, המסתיימת בימים אלה צפויה להיות אף טובה מקודמתה" – כך אמר מ"מ ראש הממשלה ושר האוצר והתמ"ת, אהוד אולמרט במפגש שהתקיים בשבוע האחרון לרגל פרישתו של מנכ"ל קבוצת דה בירס, גרי רייף ולציון 60 שנה להתאחדות תעשייני היהלומים בישראל.
 
אולמרט ציין את הקשרים של תעשיית היהלומים הישראלית עם סינדיקט היהלומים דה בירס וציין גם את הקשר המיוחד של מר גארי רייף עם התעשייה, והעמידה האיתנה של חברת דה בירס גם בשעותיה הקשות של מדינת ישראל לימינה של התעשייה ומדינת ישראל.
 
עוד ציין אולמרט את הקשרים הנרקמים בימים אלה עם תעשיית היהלומים הרוסית ובמיוחד עם חברת אלרוסה ואת ההערכה המיוחדת לשינויים ולהצהרות כי כבר בזמן הקרוב יחלו קשרי סחר ישירים ועמוקים יותר בין התעשייה ברוסיה לבין התעשייה בישראל. קשרים אלה הם פרי מאמצים ממושכים ופגישות רבות בין הגורמים השונים בענף ובממשלה מול מקביליהם ברוסיה.
 
אולמרט הוסיף עוד כי מחזור המכירות של תעשיית היהלומים בישראל מסתכם כיום בלמעלה מ-10 מיליארד דולר, כאשר יותר מ- 50% מהיהלומים המלוטשים המגיעים לשוק האמריקאי מקורם בישראל - תוצאות אשר הושגו, בין השאר, כתוצאה ממאמצים ניכרים של ראשי ענף היהלומים הישראלי ושיתוף הפעולה המתקיים בין משרד התמ"ת לבין ראשי הענף.