לין: תשובת פרקליט המדינה יוצרת תשתית לפתרון בעיית העיכובים בשחרור מזון מהנמלים

פרקליט המדינה הציע להתערב ולסייע ליועצת המשפטית של משרד הבריאות בכל הנוגע להתנהלות הפיקוח לאחר הגשת כתב האישום


00:00 ,21.07.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

פרקליט המדינה הציע להתערב ולסייע ליועצת המשפטית של משרד הבריאות בכל הנוגע להתנהלות הפיקוח לאחר הגשת כתב האישום
 
עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, התייחס הבוקר לתשובת פרקליט המדינה, עו"ד משה לדור, למכתבו מיום 16.7.08, וציין כי היא מהווה בסיס נאות לביצוע החלטת הממשלה ויוצרת תשתית מוגדרת לפתרון בעיית העיכובים הנמשכים בשחרור משלוחי מזון בנמלים, הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך.
 
לין הדגיש במכתב תשובה לפרקליט המדינה כי הוא מקווה שאף בפועל יתקיים שיתוף פעולה מלא בין משרד המשפטים ובין משרד הבריאות ביישום הפתרון לבעיה.
 
מתשובת לדור עולה כי "הפגנו גישה אוהדת ביותר, כמעט תובענית, לפיה על המשרד לקבוע שיטות לשחרור המוצרים במהירות וביעילות – אם כי תוך הבטחת שלומו ובריאותו של הציבור. מכל מקום, במסגרת מאמצינו דלעיל, בניגוד למקובל, הצענו אף להיות מעורבים ולסייע ליועצת המשפטית של משרד הבריאות בכל הנוגע להתנהלות הפיקוח לאחר הגשת כתב האישום. מטרת הנהלים המקצועיים אינה הבטחת מניעה מוחלטת של תקלות, אלא הקפדה על נהלים וסטנדרטים זהירים של פיקוח ברמה סבירה לשם שמירה על בריאות הציבור. אך בנסיבות המיוחדות של פרשה זו, מוכנה הפרקליטות להיות מעורבת בליווי היועצת המשרדית של המשרד. למעשה אין, ומעולם לא הייתה מחלוקת על כך שעל משרד הבריאות לנקוט בהליכי בקרה ופיקוח על שחרור מוצרי מזון ותרופות בנמלים בדרך יעילה מצד אחד אך בלתי מסוכנת מהצד האחר. לא הוצע מעולם כי ייבדקו בפועל בבדיקות מעבדה כל אחד מן המשלוחים הנכנסים לישראל. דעתי, המוכרת לחלוטין לבכירי המשרד, הינה כי מוטלת גם מוטלת עליהם החובה לפעול ביעילות לשחרור מוצרי המזון והתרופות בנמלים."
 
כזכור, לין העביר ביקורת על התנהלות פרקליט המדינה, עו"ד משה לדור, ומשרד המשפטים בכל הנוגע לעיכובים המתמשכים בשחרור משלוחי מזון מתחנות ההסגר של משרד הבריאות, הממוקמות בנמלים.
 
בפנייה דחופה שהוציא לין (16.7.08) לפרקליט המדינה, הוא דרש את ביצוע החלטת הממשלה כלשונה: "משרד המשפטים אינו יכול לבודד עצמו מהמערכת כולה. יש אינטרס כולל אשר קיבל ביטוי בהחלטת הממשלה מיום 22.6.08. את המחיר על ההתנהלות הלקויה של משרד המשפטים משלם המגזר העסקי והציבור כולו".
 
כאמור לדעת לין, תשובתו של פרקליט המדינה יוצרת את התשתית לפתרון מלא של הבעיות שנוצרו.