לין קורא לרה"מ שרון לכנס ישיבת חירום של הממשלה להיערכות לקראת השביתות במשק

"הממשלה חייבת ליטול אחריות ולקבוע היערכות מתאימה בפני השביתות הצפויות למשק, אם אכן תתממשנה. אם לא יעשה כן, הנזקים למשק יהיו אדירים ובלתי הפיכים. את המחיר של השביתות משלם תמיד המגזר העסקי", אמר אוריאל לין


00:00 ,31.08.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
נשיא איגוד לשכות המסחר: "דומה לי שהממשלה חייבת להגן על כלכלת המדינה וכי יש להכין היערכות מתאימה כהחלטת ממשלה מחייבת"

"אני קורא לכבודו לכנס ישיבת חירום של הממשלה אשר תדון בנושא היערכות המשק והמדינה בפני השביתות והעיצומים הצפויים. לעניות דעתי, יש לקבל החלטות מחייבות ברמת הממשלה על הוצאת צווי ריתוק וכן חלופות לזרימת סחורות ומטענים ונקיטת סנקציות ברורות בהתאם לחוק העונשין כנגד כל עובד שמפר את החוק. יהיה זה אי ציות לצו בית דין או אי ציות לצו ריתוק שהוצא כדין". כך כתב הבוקר אוריאל לין לרה"מ שרון.

נשיא איגוד לשכות המסחר בפנייתו לרה"מ ציין כי המגזר העסקי סבל קשות בחודשים האחרונים כתוצאה מהשביתות שהיו בנמלי הארץ, שביתות ששיבשו קשות את המסחר ואת מעמדה של ישראל. "גם לאחר תום השביתה, עסקים רבים עדיין נאבקים קשות כדי לתקן את נזקיה ולהחזיר את המצב לקדמותו. מכולות רבות עדיין מונחות בנמלי הים התיכון ומשלוחי יצוא בכמויות ניכרות עדיין מעוכבים. הגענו למצב שגם צווים של ביה"ד הארצי לעבודה מופרים בגלוי על-ידי ציבור עובדים מצומצם מכל סיבה העולה על רוחם".

באיגוד לשכות המסחר, ציין לין, הם אינם סבורים שצריך להיכנע לדרישות לא צודקות של העובדים, או שיש להנהיג מדיניות שהיא רעה לכלכלת המדינה, על שום שקיים איום של שביתה. אולם מנגד, הוסיף, הממשלה חייבת ליטול אחריות ולקבוע היערכות מתאימה בפני השביתות הצפויות למשק, אם אכן תתממשנה. אם לא יעשה כן, הנזקים למשק יהיו אדירים ובלתי הפיכים. את המחיר של השביתות משלם תמיד המגזר העסקי.

"דומה לי שהממשלה חייבת להגן על כלכלת המדינה וכי יש להכין היערכות מתאימה כהחלטת ממשלה מחייבת", סיכם לין והציע להעביר הצעות קונקרטיות.