לין קורא לנתניהו להמשיך בהפחתות גם השנה

בעקבות הצלחת משרד האוצר להפחית את נטל המס לציבור, לין קורא לנתניהו להמשיך בהפחתות גם השנה ולהתמקד בשני אפיקים:1. הפחתת נטל המס הישיר לשכירים ועצמאים במדרגת המס השלישית2. הפחתת מס חברות לרמה של 25 אחוזים


00:00 ,17.04.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות הצלחת משרד האוצר להפחית את נטל המס לציבור, לין קורא לנתניהו להמשיך בהפחתות גם השנה ולהתמקד בשני אפיקים:
1. הפחתת נטל המס הישיר לשכירים ועצמאים במדרגת המס השלישית
2. הפחתת מס חברות לרמה של 25 אחוזים
 
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה היום לשר האוצר, בנימין נתניהו, ובירך אותו על שהוביל את כלכלת המדינה להישג מרשים של הפחתת נטל המסים לציבור לרמה הנמוכה ביותר מזה עשרות שנים של 38.2 אחוזים.
 
"הגידול המרשים שחל במהלך החודשים ינואר-פברואר 2005 בתשלומי מס החברות והמס מהעצמאים מוכיח שהפחתת המסים אינה מביאה לקיטון בהכנסות המדינה אלא להיפך, היא מגדילה אותן ומסייעת להגדלת המגזר העסקי ולביסוס הצמיחה במשק" מסביר לין בפנייתו.
 
לדברי לין, מצב זה מחייב להמשיך גם השנה במגמה החיובית של הפחתת נטל המס, בשני אפיקים מרכזיים:
 
הראשון, הפחתת נטל המס הישיר על אותם שכירים ועצמאים הנמצאים במדרגת המס השלישית, המבטאת רמת הכנסה שבין 7,420 ל- 11,140 ₪. לין: "ככל הידוע, הציבור שנמצא במדרגה זו לא נהנה מהרפורמה במס הישיר שבוצעה בשנים 2004 - 2005, כפי שנהנו ממנה אלה המצויים במדרגות המס הנמוכות והגבוהות יותר".
 
האפיק השני הינו הפחתת מס חברות לרמה של 25 אחוזים. "מהלך זה חיוני למשק בכדי שנוכל לשמור על כושר התחרות של ישראל במשיכת השקעות זרות מול שאר המדינות המפותחות" מציין נשיא לשכות המסחר בפנייתו לשר האוצר כי שיעור מס החברות הממוצע באיחוד האירופי עומד על 24 אחוזים וגובה המס הממוצע בעשר המדינות המצטרפות, להוציא מלטה, עומד על 16 אחוזים בלבד.