לין קורא להגדיל את מכסת העובדים הזרים בחקלאות

בעקבות התייקרויות מחירי מוצרי המזון מציע עוד נשיא איגוד לשכות המסחר להאיץ הליכי התפלת המים ולהפחית המכס על יבוא מוצרי מזון בסיסיים


00:00 ,28.04.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות התייקרויות מחירי מוצרי המזון מציע עוד נשיא איגוד לשכות המסחר להאיץ הליכי התפלת המים ולהפחית המכס על יבוא מוצרי מזון בסיסיים 

"על הממשלה לפעול להעלאת מכסת העובדים הזרים העובדים בענף החקלאות בכדי להגדיל את התפוקה החקלאית. לא יתכן מצב בו המדינה לא תנצל את משאביה הטבעיים כדי להגדיל את היצור החקלאי של מוצרים כמו תירס, חיטה ופולי סויה, ובכך בעצם להתמודד עם ההתייקרויות במחירי המזון." כך אמר הבוקר אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר.
 
"ידוע שאי אפשר להגדיל את התפוקה החקלאית מבלי להגדיל את מכסת העובדים הזרים. כולם רוצים לצמצם את מספר העובדים הזרים בענף החקלאות - אולם צריך לחשוב כל סדרי עדיפויות, ולשנתיים הקרובות יש להגדיל מיידית את המכסות", הדגיש.
 
בנוסף, ממליץ לין לממשלה להאיץ את תהליכי התפלת המים, בדומה למדינות רבות ברחבי העולם. "התפלות המים בישראל ירחיבו את כושר יצור המים ויסייעו בהגדלת התפוקה החקלאית." 
 
צעד נוסף שמציע איגוד לשכות המסחר הינו הפחתת שיעורי המכס הדרקוניים על יבוא מוצרי מזון לישראל."שיעורי המכס הגבוהים מהווים פגיעה קשה ביותר ברמת החיים של השכבות החלשות, אשר אצלם ההוצאה על סל מוצרי המזון הינה מרכיב גבוה מכלל ההוצאה". מסקר הוצאות משק הבית של הלמ"ס לשנת 2005 עולה, כי משק בית מהחמישון התחתון מוציא כ-24% מסך סל ההוצאה על מזון בהשוואה לכ-13.5% בלבד בחמישון העליון.
 
מבדיקת איגוד לשכות המסחר עולה כי שיעורי המכס על מוצרי מזון בסיסים המיובאים לישראל הם מהגבוהים ביותר בעולם המערבי. כמה דוגמאות בולטות: שיעור המס על יבוא חלב ושמנת - 153%; שיעור המס על יבוא בשר עופות - עד 170%; שיעור המס על יבוא בשר בקר טרי או מצונן - 190%.