לין: על רה"מ ועל שר האוצר הנושאים באחריות לאומית כבדה, למנוע מצב של זעזוע בכלכלת ישראל

לין: בנימין נתניהו הוכיח כשר אוצר את יכולתו להתמודד עם הבעיות המבניות הקשות ביותר של המשק הישראלי. הוא הוביל עד עתה בהצלחה כמה רפורמות חשובות וחלק מהרפורמות עדין מצוי בהליכי ביצוע


00:00 ,27.10.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
"ישראל חייבת להוכיח לעולם שעל אף מאבקים אידיאולוגיים פנימיים קשים ביותר, הכלכלה ממשיכה לתפקד ומצויה תחת שליטה"

"על שרון ונתניהו למצוא פתרון שיאפשר את המשך כהונתו של נתניהו כשר האוצר. האפשרות שכהונתו של נתניהו תיפסק תגרום למכה קשה ולזעזוע של אמת במשק הישראלי". כך אמר היום אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בתגובה להגשת האולטימטום מצד שר האוצר ולהתפטרותו תוך 14 יום.

"בנימין נתניהו הוכיח כשר אוצר את יכולתו להתמודד עם הבעיות המבניות הקשות ביותר של המשק הישראלי. הוא הוביל עד עתה בהצלחה כמה רפורמות חשובות וחלק מהרפורמות עדין מצוי בהליכי ביצוע. צמצום גודלו של המגזר הציבורי, שמירה על ממדי הגירעון התקציבי, פתיחת המשק לתחרות, ביטול מונופולים רפורמה ברשות הנמלים והגדלת השתתפות האוכלוסייה בכוח העבודה הם רק חלק מרפורמות חשובות אלה.

"במצב הלאומי והשלטוני כיום, של מאבקים פנימיים קשים מאוד בנושאים הלאומיים הרגישים ביותר על רקע אידיאולוגי וערעור היציבות השלטונית, לא תוכל מדינת ישראל להרשות לעצמה זעזוע נוסף גם בתחום הכלכלי", ציין לין והוסיף - על המדינה לשדר בתקופה זו עוצמה ושליטה כלכלית. ישראל חייבת להוכיח לעולם שעל אף מאבקים אידיאולוגיים פנימיים קשים ביותר, הכלכלה ממשיכה לתפקד ומצויה תחת שליטה".

על ראש הממשלה ועל שר האוצר כמי שנושאים באחריות לאומית כבדה למנוע יצירת מצב בו גם ההנהגה הכלכלית של ישראל עומדת בסימן שאלה, סיכם נשיא האיגוד.