לין על עליית החמאס: ההתנהלות הפנימית בישראל תיקבע את הצמיחה

"אסור להפריז בהשפעת הניצחון של החמאס על כלכלת ישראל. אם ננהיג מדיניות כלכלית שיווניות, נקטין את המגזר הציבורי ונצמצם את נטל הביורוקרטיה, נצליח לשמר את תנופת הצמיחה של המשק הישראלי"


00:00 ,30.01.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא איגוד לשכות המסחר: אסור להפריז בהשפעת הניצחון של החמאס על כלכלת ישראל. אם ננהיג מדיניות כלכלית שיווניות, נקטין את המגזר הציבורי ונצמצם את נטל הבירוקרטיה, נצליח לשמר את תנופת הצמיחה של המשק הישראלי
 
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, אמר הבוקר כי אסור להפריז בהשפעת הניצחון של החמאס על כלכלת ישראל. לין הדגיש כי דווקא ההתנהלות הפנימית והמדיניות הכלכלית של ישראל הן שיקבעו את המשך הצמיחה במשק, ולא ניצחון החמאס בבחירות לרשות הפלסטינית.
 
לדברי לין, תנופת הצמיחה של ישראל המשולבת ביציבות, תושפע יותר מההתנהלות הפנימית כאן מאשר ההתנהלות ברשות הפלסטינית. "מדינת ישראל הוכיחה בשנתיים האחרונות כי יש לה את היכולת לצמוח גם בתקופות של אי ודאות ביטחונית, מאחר ויש בה כוחות כלכליים חזקים מאד".
 
"האמונה של המגזר העסקי והשווקים בחו"ל בהמשך המדיניות הכלכלית, מחזקת את האופטימיות במשק, והיא זו שתקבע את עתיד הכלכלה הישראלית", הדגיש.
 
"אם נדע להנהיג מדיניות כלכלית שיווניות לכל המגזר העסקי, להקטין את גודלו של המגזר הציבורי והכי חשוב לצמצם את נטל הבירוקרטיה הממאיר, שמעכב את צמיחת המשק. אם נדע לעשות אם כל אלה, נצליח לשמור על תנופת הצמיחה של המשק הישראלי ונוכל במידה רבה לנטרל את השפעת ההתנהלות השלילית של הרשות הפלסטינית על ישראל", ציין נשיא לשכות המסחר.
 
יחד עם זאת, לין הדגיש שאם החמאס יפעיל מדיניות טרור אגרסיבית על ישראל, היא עלולה לפגוע בהשקעות הזרות ובתיירות הנכנסת אל ישראל. אולם, יש לזכור כי כוחות הביטחון בישראל פיתחו יכולות משמעותיות לבלימת מעשי טרור.