לין מציע לאירופאים לאמץ את המודל הישראלי לצמיחה כלכלית ולהרחבת התעסוקה

"מדיניות כלכלית נכונה חייבת ליצור תנאים לצמיחת המגזר העסקי כולו ללא כל העדפות סקטוריאליות וללא סלקטיביות";לין קרא ללשכות המסחר לגלות מעורבות גדולה יותר ולהגביר את השפעתן על פיתוח והקמת עסקים קטנים ובינוניים


00:00 ,02.10.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

"מדיניות כלכלית נכונה חייבת ליצור תנאים לצמיחת המגזר העסקי כולו ללא כל העדפות סקטוריאליות וללא סלקטיביות";לין קרא ללשכות המסחר לגלות מעורבות גדולה יותר ולהגביר את השפעתן על פיתוח והקמת עסקים קטנים ובינוניים
 
"אירופה צריכה לאמץ את המודל הישראלי בכדי להחזיר את הכלכלה האירופית לשיעורי צמיחה של 4%". כך אמר בסופשבוע אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בכנס רב משתתפים של היורוצ'ימברס,(Eurochambres), ארגון הגג של לשכות המסחר והתעשייה של אירופה המורחבת.
 
הכנס שעסק בנושא יזמות עסקית ועידוד תעסוקה,התקיים בסטוונגר שבנורבגיה, בהשתתפות שר האוצר של נורבגיה, מר כריסטיאן פוס, ושר התעשייה וסחר החוץ של מצרים, מר ראשיד מוחמד ראשיד, ובמעמד של כ- 2,000 נציגים מלשכות מסחר ותעשייה מ- 44 מדינות באירופה הרחבה.
 
לין הציג בדיון את השינויים המבניים במדיניות הכלכלית של ישראל אשר הזניקו את צמיחת המשק. לדבריו "מדיניות כלכלית נכונה חייבת ליצור תנאים לצמיחת המגזר העסקי כולו ללא כל העדפות סקטוריאליות וללא סלקטיביות". לין הדגיש במיוחד את חשיבות צמיחת מגזר המסחר והשירותים כמגזר המציע את עיקר הגידול במקומות העבודה.
 
"מדיניות כלכלית נכונה", הדגיש לין, "חייבת להיות מבוססת על חופש כלכלי, הפחתת נטל המס והגברת התחרות. בנוסף, יש להקטין את המגזר הציבורי ולהגדיל את יעילותו ולפעול לצמצום הביורוקרטיה". לין אמר עוד כי ליזום הכשרה בתחום היזמות העסקית כבר בבתי ספר ובאוניברסיטאות, וקרא ללשכות המסחר לגלות מעורבות גדולה יותר ולהגביר את השפעתן על פיתוח והקמת עסקים קטנים ובינוניים.
 
לין הצביע על המגמה לפיהדווקא במדינות שבהן חלקו של מגזר המסחר והשירותים בתוצר העסקי גבוה, האבטלה יורדת והתוצר לנפש גדל. בארה"ב למשל, משקל מגזר השירותים עומד על 72% מהתוצר נטו*, האבטלה נאמדת בכ- 5.5% כשהתוצר לנפש הגיע לכ- 40,047 דולר. ואילו באירופה, ציין לין, משקל מגזר השירותים עומד בממוצע על כ- 60% מהתוצר נטו (בניכוי שירותים ציבוריים), האבטלה עומדת בממוצע על כ- 8% והתוצר לנפש הגיע בממוצע לכ- 27,345 דולר.
 
כזכור, לין נבחר ביום רביעי האחרון (28.9.05), בפעם השנייה ברציפות, למועצת המנהלים של ארגון היורוצ'ימברס.