לין מותח ביקורת חריפה על פרקליט המדינה ומשרד המשפטים

נשיא איגוד לשכות המסחר דורש את ביצוע החלטת הממשלה לעניין שחרור משלוחי מזון המעוכבים בנמלים כלשונה ולא על פי פרשנות משרד המשפטים


00:00 ,16.07.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא איגוד לשכות המסחר דורש את ביצוע החלטת הממשלה לעניין שחרור משלוחי מזון המעוכבים בנמלים כלשונה ולא על פי פרשנות משרד המשפטים. לין: צריך לצפות אל העתיד ולומר לעובדים כיצד עליהם לנהוג
 
עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, העביר הבוקר ביקורת חריפה על התנהלות פרקליט המדינה, עו"ד משה לדור, ומשרד המשפטים בכל הנוגע לעיכובים המתמשכים בשחרור משלוחי מזון מתחנות ההסגר של משרד הבריאות, הממוקמות בנמלים.
 
בפנייה דחופה שהוציא הבוקר, עם תפוצה רחבה לשרי הבריאות, המשפטים, האוצר, התמ"ת, התחבורה ומנכ"ל משרד ראש הממשלה, דורש לין מפרקליט המדינה את ביצוע החלטת הממשלה כלשונה ולא על פי פרשנות משרד המשפטים: "משרד המשפטים אינו יכול לבודד עצמו מהמערכת כולה. יש אינטרס כולל אשר קיבל ביטוי בהחלטת הממשלה מיום 22.6.08. את המחיר על ההתנהלות הלקויה של משרד המשפטים משלם המגזר העסקי והציבור כולו".
 
יצוין כי לדור מתח ביקורת על הנחיותיו של ד"ר בועז לב, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, שהורה לפקחים בתחנות ההסגר לשחרר משלוחי מזון בהתאם לשיקולים שהיו נהוגים לפני הגשת כתבי האישום בפרשת רמדיה, וציין כי הוא מקווה שבהוראותיו של ד"ר לב – "אין משום הכשלה של הגורמים האחראים לשלומו ולבריאותו של הציבור".
 
לין, אשר כיהן בעבר בתפקיד יו"ר ועדת חוק, חוקה ומשפט של הכנסת, ציין בפנייתו כי "אף אחד לא מערער על ההחלטה בעניין פרשת רמדיה, אך צריך לצפות אל העתיד ולומר לעובדים כיצד עליהם לנהוג ולא להשאירם במבוכה ואחר כך לומר להם שלא פעלו כדין. איש לא מעלה על דעתו כי נושאי משרה או פקחים לא יעמדו בחובת הזהירות המוטלת עליהם על-פי דין, או שלא יבצעו את הנחיות הנהלת משרדם. זהו בהחלט תפקידם הבסיסי".
 
לין תוקף את התנהלות משרד המשפטים לכל אורך המשבר: "משרד המשפטים מבודד עצמו מאחריות לנושא ולנזקים הנגרמים למגזר העסקי. במקום שיגבש בשיתוף עם משרד הבריאות הנחיות ברורות, כדי שהמפקחים ידעו שבעבודתם כי הם עומדים גם באמות מידה משפטיות, הוא זורע מבוכה."
 
"ברור הוא שפקחי משרד הבריאות אינם יכולים לבדוק כל משלוח. שום מערכת פיקוח בעולם אינה פועלת כך. ההחלטה על הגשת כתבי אישום יצרה חשש מוצדק אצל הפקחים אם אכן הם פועלים כיאות גם על פי אמות מידה משפטיות. פנינו צריכים להיות בציפייה אל פני העתיד", מדגיש לין.
 
לין דורש מלדור לבחון את ההנחיות שהוצאו על ידי משרד הבריאות, לאור החלטת הממשלה, ובעצה אחת עם משרד הבריאות לדאוג כי ההנחיות יענו גם על אמות המידה המשפטיות, הנחוצות על פי השקפת פרקליטות המדינה. "בדרך זו, יכול היה משרד המשפטים לסייע גם בקידום הציות לחוק, גם לחתור לפתרון הבעיות הכלכליות וגם לשרת את האינטרס הציבורי, תוך יצירת האיזונים הנחוצים."