לין: מגזר המסחר והשירותים מוביל את הצמיחה ב- 2005

תוצר ענפי המסחר והשירותים עלה ברבעון הראשון של שנת 2005 בשיעור ממוצע של כ- 9.5 אחוזים, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, גידול של 5 מיליארד ₪, והסתכם ב- 48 מיליארד ₪. כך עולה מבדיקה שנערכה באגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר על בסיס נתוני הלמ"ס (מנוכה עונתיות).


00:00 ,29.06.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

תוצר ענפי המסחר והשירותים עלה ברבעון הראשון של שנת 2005  בשיעור ממוצע של כ- 9.5 אחוזים, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, גידול של 5 מיליארד ₪, והסתכם ב- 48 מיליארד ₪. כך עולה מבדיקה שנערכה באגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר על בסיס נתוני הלמ"ס (מנוכה עונתיות).
 
בהשוואה לתוצר מגזר השירותים, תוצר התעשייה רשם גידול של 3.2 אחוזים בלבד, המהווה כ- 800 אלף ₪ והסתכם ב- 20 מיליארד ₪.
 
מהנתונים עולה עוד כי בארבע השנים האחרונות (2004-2000) עלה התוצר בענפי המסחר והשירותים בשיעור מצטבר של כ- 6 אחוזים. זאת לעומת ירידה בתוצר התעשייה בשיעור מצטבר של כ- 4.5 אחוזים. זאת נוכח שנות המיתון בהם רשם המשק צמיחה נמוכה ולעיתים אף שלילית. התמ"ג עלה בשנים אלו בשיעור מצטבר של כ- 4 אחוזים.
 
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר אמר כי נתוני צמיחת התוצר משקפים התפתחות טבעית של המשק הישראלי בדומה למשקים מתקדמים בעולם המערבי. נתונים אלה מראים שעיקר הפוטנציאל להתרחבות המגזר העסקי ולקליטת עובדים טמון במגזר השירותים.
 
לדבריו, "אסור שהמבחן לקיומו של עסק יהיה על-פי תחום עיסוקו אלא על-פי כדאיות כלכלית. אין זה כלל משנה אם עסק מצליח הוא בתחום היצור או בתחום השירותים. השאלה הנכונה היא האם העסק עומד על רגליו, בלתי נתמך מקופת הציבור, תורם לתוצר ובעל יכולת ליצור מקומות עבודה לבעליו או לעובדים נוספים".