לין: לפתוח דף חדש בין מכון התקנים ואיגוד לשכות המסחר

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר הופיע אתמול (יום שלישי) בפני הועד הפועל של מכון התקנים והציע לפתוח דף חדש במערכת היחסים של המכון עם איגוד לשכות המסחר. לין ציין בפני הועד כי יש להגדיל משמעותית את ייצוג איגוד לשכות המסחר במכון התקנים


00:00 ,05.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר הופיע אתמול (יום שלישי) בפני הועד הפועל של מכון התקנים והציע לפתוח דף חדש במערכת היחסים של המכון עם איגוד לשכות המסחר.
 
לין ציין בפני הועד כי יש להגדיל משמעותית את ייצוג איגוד לשכות המסחר במכון התקנים. כיום יש לאיגוד רק נציג אחד מתוך 26 חברי הועד הפועל של המכון. לין דרש להגדיל את מספר נציגי האיגוד ל- 4, וכמו כן להגדיל באופן יחסי את ייצוג האיגוד בכל הועדות המרכזיות והטכניות של המכון. לין הדגיש כי מגזר המסחר והשירותים מהווה כ- 62% מהתוצר העסקי, ומועסקים בו פי- 3 עובדים ממגזר התעשייה.
 
במכתב ששלח שר התמ"ת אהוד אולמרט ללין, גיבה אולמרט דרישה זו וציין כי מנכ"ל משרד התמ"ת התבקש להבטיח ייצוגיות מאוזנת בהנהלת מכון התקנים של כל הגורמים הרלוונטיים במשק לרבות איגוד לשכות המסחר.
 
לין ציין עוד כי מכון התקנים אינו נושא הנוגע רק ליצרנים או ליבואנים, למדיניות המכון יש השפעה על כל השוק בישראל ועל כלל ציבור הצרכנים. "מכון התקנים הינו גוף המוקם ע"פ חוק, סמכויותיו מוענקות לו מכוח החוק, ועל כן חלים עליו כל הכללים החלים על גוף ממלכתי ציבורי. על המכון לסגל לעצמו דפוסי עבודה של שקיפות מלאה בדומה לדפוסי העבודה של הרשות לניירות ערך, להוציא כמובן שמירה על סודות מסחריים".
 
בנוסף ביקש לין לזרז את אימוץ התקינה הבינלאומית כמתחייב ע"פ חוק, וכן ליישם במהלך השנה הנוכחית את המלצות ועדת דוייטש על ידי חלוקת כלל מוצרי הייבוא ל –4 קטגוריות של מוצרים ע"פ רמת סיכונם, דבר אשר יקל את תהליכי הייבוא של מוצרים רבים.