לין לנתניהו: "אגף המכס הופך את מס הבולים למס מחזור"

נשיא איגוד לשכות המסחר: הדרישה של אגף המכס משמעותה הטלת מסוי נוסף של מאות מיליוני שקלים על כתפי המגזר העסקי. חברות גדולות תאלצנה לשלם מס לא צפוי של מיליוני שקלים בשנה


00:00 ,15.08.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
נשיא איגוד לשכות המסחר: הדרישה של אגף המכס משמעותה הטלת מסוי נוסף של מאות מיליוני שקלים על כתפי המגזר העסקי. חברות גדולות תאלצנה לשלם מס לא צפוי של מיליוני שקלים בשנה

"אגף המכס הופך את מס הבולים למס מחזור. הדרישה לתשלום מס בולים בשיעור 0.4 אחוזים על חשבוניות בגין עסקאות משמעותה הטלת מסוי נוסף של מאות מיליוני שקלים על כתפי המגזר העסקי. חברות גדולות תאלצנה לשלם מס בלתי צפוי של מיליוני שקלים בשנה".

כך ציין אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בפנייה דחופה לשר האוצר, בנימין נתניהו, זאת בעקבות דרישה חדשה של אגף המכס לחייב תשלום מס בולים על בסיס חשבוניות המע"מ בגין חוזים קיימים, רטרואקטיבית מיוני 2003.

לין מציין בפנייתו כי אגף המכס מתבסס בדרישתו על תיקון שנעשה ב- 2003 בסעיף 15 לחוק מס בולים. תיקון זה קובע, בין השאר, כי החייבים בביול מסמך הם הצדדים החתומים על המסמך, יחד או לחוד, או צד למסמך שהתחייב באותו המסמך לשלם את מס הבולים.

על בסיס שינוי זה ותוספת א' לחוק, דורש עתה אגף המכס והבלו כי כל החשבוניות בגין חוזים קיימים יבוילו בשיעור של 0.4 אחוזים. מנתונים שהגיעו לאיגוד לשכות המסחר מתברר כי דרישות התשלום מסתכמות, לעתים, במיליוני שקלים לחברה.

לין: "לא ברור לנו אם הדרישה החדשה עומדת במבחן משפטי, אבל גם אם נוסח החוק הדווקני אכן מאפשר לגבות את מס הבולים, כמתואר, נראה לנו שיישום פרשנות זו ודאי שאינו עולה בקנה אחד עם העובדה שהצעת התקציב ל- 2005 כוללת דווקא הצעה להפחית בהדרגה את מס הבולים, לאורך 3 שנים עד לביטולו המוחלט".

"לאור האמור לחלופין אנו מציעים לשנות את החוק כך שינתן לו פרוש מצומצם, כבעבר, וזאת עד לביטולו המוחלט של המס", סיכם לין את פנייתו.