לין למשרד הבריאות: לשחרר מיד את כל מוצרי המזון הלא רגישים

נשיא איגוד לשכות המסחר דורש משרי המשפטים והבריאות לקחת אחריות מיניסטיאלית ואישית על מנת לפתור את המשבר. טוען: על משרד המשפטים להגדיר באופן ברור מהן נורמות ההתנהגות של נושאי המשרה


00:00 ,05.06.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא איגוד לשכות המסחר דורש משרי המשפטים והבריאות לקחת אחריות מיניסטיאלית ואישית על מנת לפתור את המשבר. טוען: על משרד המשפטים להגדיר באופן ברור מהן נורמות ההתנהגות של נושאי המשרה

 
בעקבות ההחמרה בדפוסי העבודה של עובדי משרד הבריאות, הן בתחנות ההסגר ובנמלים, והן במעבדות האמונות על בדיקת מוצרי מזון מיובאים, קיים אתמול איגוד לשכות המסחר כנס חירום בהשתתפות עשרות יבואנים ויצרנים מענפי המזון, התרופות, המזון לתינוקות, תוספי התזונה ועוד. בכנס נכחו גם שני נציגים בכירים ממשרד הבריאות: המשנה למנכ"ל, ד"ר בועז לב, ומנהל שירות המזון הארצי, אלי גורדון.
 
מיד עם סיום הכנס שיגר עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פניות דחופות אל שר הבריאות, מר יעקב בן יזרי, ואל שר המשפטים, פרופ' דניאל פרידמן, בהן דרש כי ייטלו אחריות מיניסטריאלית ואישית בחיפוש הדרכים לפתרון הבעיה. "עדיף שהדברים ייעשו בהקדם, לפני שיתרחשו חלילה תוצאות הרות אסון וקודם שהנזק לכלכלת המדינה ולבריאות הציבור יהיה בלתי הפיך".
 
לין הציע לשרים לנקוט בשני מישורים לפתרון המצב:
הראשון, באחריות משרד הבריאות: שחרור מהיר ומיידי של כל מוצרי המזון הלא רגישים כמו: אורז, פסטה, קמח, חומוס, קטניות, סוכר ועוד. מדובר באלפי מכולות אשר הצטברו בנמלים בקבוצת מוצרים זו אשר שחרורם יקל מאוד על העומס בנמלים.
 
בניית מערכת של יחסי אמון מול יבואני מזון גדולים ויצרני מזון שהם בעלי ניסיון רב ביבוא מזון לישראל ושעד היום פעלו בצורה תקינה והולמת. "יבואנים ויצרנים אלה נושאים באחריות אישית וישירה גם אזרחית וגם פלילית. כל סטייה מהרמה הנאותה פוגעת קשה בעתידם העסקי. לאלה אפשר לתת יותר אמון בשחרור מוצרי המזון וחומרי הגלם למזון אותם הם מייבאים".
 
על מנת למנוע השחתת מזון, יש לאפשר כנגד ערבויות כספיות ובמסגרת מערכת יחסי האמון הקיימת, לאפשר ליבואנים וליצרנים להעביר מכולות מהנמלים למחסנים שלהם. זאת תוך התחייבות מפורשת שלא יעשו שימוש קודם שהושלמו הבדיקות. 
 
ואילו השני, פתרון יסודי באשר להיבטים המשפטיים. "על משרד המשפטים להגדיר באופן ברור מהן נורמות ההתנהגות של נושאי המשרה במשרד הבריאות הנדרשות מהם בהתאם לדין, בכל הקשור בבדיקת ייבוא מזון, על מנת שיעמדו בחובת הזהירות המוטלת עליהם על פי החוק", ציין לין.