לין: למרות הדיון בוועדת הכלכלה לא מסתמנת הקלה למצוקת היבואנים

איגוד לשכות המסחר דורש לקיים דיון דחוף נוסף בוועדת הכלכלה על מנת לקדם פתרון דחוף, זאת בעקבות ההחרפה בעיכוב מזון מיובא בנמלים


00:00 ,17.06.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

איגוד לשכות המסחר דורש לקיים דיון דחוף נוסף בוועדת הכלכלה על מנת לקדם פתרון דחוף, זאת בעקבות ההחרפה בעיכוב מזון מיובא בנמלים
 
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, שיגר הבוקר מכתב דחוף לח"כ גלעד ארדן, יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, בו ביקש לקבוע מועד לדיון דחוף נוסף בוועדת הכלכלה, על מנת לקדם פתרון דחוף למצב הבלתי נסבל בנמלים, ולזמן אליו את שרי הממשלה הרלוונטיים ובהם שר הבריאות, שר התמ"ת ושר המשפטים.
 
"אמנם בהתאם להחלטת ועדת הכלכלה בדיון הקודם (10.6.08), נערכה פגישה בין פרקליטות המדינה והנהלת משרד הבריאות (12.6.2008), אך פגישה זו לא הובילה ולו להקלת מה במצוקתם הגדולה של יבואני המזון. כך, בשיחה טלפונית שקיימו נציגי איגוד לשכות המסחר עם המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר בועז לב, התברר שהפגישה לא הובילה להוצאת הנחיות אופרטיביות ברורות משותפות לפקחים, ו/או לכל פתרון מיידי אחר."
 
לדברי לין, "משרד הבריאות מתכוון לקדם הצעת חוק שעניינה מתן חסינות לעובדי המשרד העוסקים בפיקוח, אך היא אינה מתייחסת כלל למצוקה של המגזר העסקי. הפרקליטות והנהלת משרד הבריאות טרם גיבשו כל הצעה ו/או רעיון שינסה להתמודד עם הנזקים האדירים שנגרמו וממשיכים להיגרם לעוסקים רבים בענף המזון. כל יום שעובר גורם לעסקים אלו נזקים בלתי הפיכים."