לין למנכ"ל משרד הבריאות: הנחה עובדי תחנות ההסגר בנמלים לחזור לצורת עבודה שפויה

נשיא איגוד לשכות המסחר דורש את התערבות הנהלת משרד הבריאות למניעת השיבושים בשחרור מזון מיובא בנמלים. לין: "העיכובים בשחרור משלוחי מזון בתחנות ההסגר בנמלים עלולים לפגוע באיכות ובמקרים חריגים אף בבטיחות המזון"


00:00 ,13.05.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא איגוד לשכות המסחר דורש את התערבות הנהלת משרד הבריאות למניעת השיבושים בשחרור מזון מיובא בנמלים. לין: "העיכובים בשחרור משלוחי מזון בתחנות ההסגר בנמלים עלולים לפגוע באיכות ובמקרים חריגים אף בבטיחות המזון"
 
"מרגע שהוגש כתב אישום ב'פרשת רמדיה' כנגד חלק מאנשי משרד הבריאות, בתחילת מאי השנה (5.5.08), נוצרה תגובת יתר מופרזת, מעבר לכל פרופורציה, של עובדי תחנות ההסגר של משרד הבריאות בנמלים, הבאה לידי ביטוי בביצוע בדיקות מעבדה לכל משלוחי מזון רגיל, דבר שאין לו אח ורע בעולם המערבי. מדובר בפעולה מחאה מכוונת של העובדים כנגד החלטת הפרקליטות, וזאת על חשבון המגזר העסקי והצרכנים. לא מדובר רק בנקיטת זהירות אלא לפעולות שהן מעבר לכללי הזהירות הנדרשים מנושא משרה בשירות המדינה".
 
כך עולה מפנייה דחופה ששיגר הבוקר אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, אל פרופ' אבי ישראלי, מנכ"ל משרד הבריאות, בנוגע להחמרה בתהליכי שחרור מזון מתחנות ההסגר בנמלי אשדוד וחיפה. זאת בעקבות תלונות רבות שהגיעו לאיגוד לשכות המסחר בימים האחרונים.
 
לטענת לין, העובדים בתחנות ההסגר לא מפעילים שיקול דעת ונוקטים בפעולות 'להגנה עצמית' על-ידי ביצוע בדיקות פיזיות לכל משלוח מזון המגיע מחו"ל, לפני אישורו ושחרורו על ידי המכס. "מציאות עגומה זו גורמת לנזקים מיותרים ובלתי הפיכים ליבואנים ולמדינה. ציבור הצרכנים הוא הנפגע העיקרי והמשלם את מחיר ההתנהלות שבה נוקטים עובדי תחנות ההסגר."
 
באיגוד לשכות המסחר דורשים את ההתערבות המיידית של הנהלת משרד הבריאות, שתנחה את העובדים בתחנות ההסגר בנמלים לחזור לצורת עבודה שפויה, על מנת למנוע מצב של קריסה מוחלטת של מערך יבוא המזון בישראל ופגיעה בכלל הציבור הישראלי.
 
לדברי לין, "עיכובים בבדיקות מזון ובשחרור משלוחי מזון, גורמים באופן מיידי לנזקים כבדים ליבואנים, כאשר בסוגים שונים של מזון עיכוב המשלוח בתחנות ההסגר פוגע באיכות ובמקרים חריגים אף בבטיחות המזון. הימשכות מצב זה יביא לקריסתם הכלכלית של העוסקים בתחום ויגרום לתגובת שרשרת חמורה למשק כולו".
 
לטענת יבואני המזון באיגוד לשכות המסחר, גם בימים כתיקונם דרישות משרד הבריאות הינן תביעות קפדניות, שהן מהחמורות מהמוכרות לא רק באירופה, או בארצות הברית, אלא בעולם כולו. "משרד הבריאות יצר מנגנון בדיקה ובקרה, המטיל עול כבד, הן פרוצדוראלי והן כלכלי, על היבואנים, עד כדי ערעור כדאיות ייבוא מוצרים לישראל."
 
"בטיחות המזון ובריאות הצרכן הם דגלים המתנוססים בראש רשימת מטרות יבואני המזון ולפיכך היבואנים רואים עצמם מחויבים לשקיפות מלאה כלפי הרשויות בעניין זה", מדגיש ראובן שליסל, יו"ר ענף המזון באיגוד לשכות המסחר, ומוסיף כי יבואנים אלה גם נמדדים יום יום, שעה שעה במבחנו המחמיר של הציבור. במקרים אלה אין מקום לטעויות ו/או תקלות.
 
לדברי שליסל, "יבואן שסרח מטיל דופי וכתם בשאר היבואנים באותו ענף. חברי ענף המזון באיגוד לשכות המסחר שבים ומדגישים תמיכתם בהגברת האכיפה והסנקציות כנגד אותם יבואנים מפרים על מנת שניתן יהיה להשביח את איכות העוסקים בענף לרווחת הענף ולרווחתו של הציבור כולו."