לין למזוז: הוצא הנחיות ברורות לעובדי משרד הבריאות

נשיא איגוד לשכות המסחר פנה הבוקר ליועץ המשפטי הממשלה והזהיר כי אם לא יהיה שינוי בנורמות העבודה של עובדי המשרד הבריאות בנמלים הם ייסתמו תוך שבועיים


00:00 ,29.05.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא איגוד לשכות המסחר פנה הבוקר ליועץ המשפטי הממשלה והזהיר כי אם לא יהיה שינוי בנורמות העבודה של עובדי המשרד הבריאות בנמלים הם ייסתמו תוך שבועיים
 
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה הבוקר בפנייה דחופה אל מני מזוז, היועץ המשפטי לממשלה בנושא סתימת נמלי ישראל.
 
העתקים ממכתבו של לין נשלחו גם ליעקב בן יזרי, שר הבריאות, פרופ' אבי ישראלי, מנכ"ל משרד הבריאות, וכן לשר התמ"ת אלי ישי, שר האוצר רוני בר און ושר המשפטים דניאל פרידמן.
 
לין כותב ליועץ המשפטי הממשלה כי מחובתו להוציא הנחיות ברורות לעובדי משרד הבריאות כיצד עליהם לנהוג, על מנת לעמוד בחובת הזהירות המוטלת עליהם.
 
לדברי לין, הנחיות כאלה צריכות להיעשות בעצה אחת עם משרד הבריאות, תוך התחשבות במערכת הקיימת היום.  
 
נשיא איגוד לשכות המסחר כותב ליועץ המשפטי כי "בעקבות החלטת פרקליטות המדינה להגיש כתבי אישום נגד נושאי משרה במשרד הבריאות לעניין 'פרשת רמדיה', השתנו לחלוטין דפוסי העבודה של עובדי משרד הבריאות, הן בתחנות ההסגר ובנמלים, והן במעבדות האמונות על בדיקת מוצרי מזון מיובאים".
 
לין כותב למזוז כך: "כדי שנבין בפועל מה קורה היום בנמלי ישראל, נשווה לנגד עיננו מצב בו עובדי המכס בנמלי האוויר היו עוצרים כל תושב חוזר וכל תייר, מפשפשים במזוודותיהם ומוודאים שאינם מבריחים לישראל, חלילה, מוצרים חבי מס מעבר לקצבה המותרת. ברור לכל שתוך זמן קצר היו נסתמים כל נמלי התעופה בישראל. זהו המצב ההולך ומתרחש היום בנמלי הים, אלא שבמקום מזוודות, נבדקים כל משלוחי המזון המיובאים אחד לאחד, הן בתחנות ההסגר והן במעבדות. התוצאה היא השחתת מזון, צבירת מכולות והתהוותו של תהליך שיביא לסתימת הנמלים. יש לציין כי אין מדובר רק בייבוא מוצרי מזון, אלא גם בייבוא חומרי גלם לתעשיית המזון".
 
לין אף כותב ומזהיר במכתבו כי אם לא יהיה שינוי בנורמות העבודה של עובדי משרד הבריאות - נמלי ישראל ייסתמו תוך שבועיים.
 
לטענת לין, הנהלת משרד הבריאות אינה מוכנה להוציא הנחיות ברורות לציבור עובדיה כיצד עליהם לבצע את הבדיקות על מנת לעמוד כיאות בחובת הזהירות המוטלת עליהם, וזאת עקב כתבי האישום שהוגשו.