לין למופז: יש לייעד את הכסף ממכירת מפעל הנשק הקל לטובת חיסול חובות תע"ש לספקיה

"אני מבקש שאם תהינה פעולות נוספות של מימוש נכסים ע"י תע"ש, אזי הכסף ייועד במלואו לכיסוי סופי של חובות החברה כלפי ספקיה מהמגזר הפרטי". כך אמר אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בפנייה לשר הביטחון, שאול מופז


00:00 ,01.09.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
מבקש משר הביטחון ליטול אחריות אישית בתוקף היותו השר האחראי על פי חוק

"אני מבקש שאם תהינה פעולות נוספות של מימוש נכסים ע"י תע"ש, אזי הכסף ייועד במלואו לכיסוי סופי של חובות החברה כלפי ספקיה מהמגזר הפרטי". כך אמר אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בפנייה לשר הביטחון, שאול מופז.

לין פנה לשר הביטחון בעקבות הידיעות על מכירת מפעל הנשק הקל של תע"ש. בפנייתו ציין נשיא האיגוד כי על פי החוק, שר הביטחון הוא האחראי על תפקודה של התעשייה הצבאית ולכן עליו ליטול אחריות אישית לחובותיה של תע"ש. "חוסנו של המגזר העסקים הפרטי לא פחות חשוב מחוסנה של מערכת הביטחון", ציין לין בפנייתו.

"תע"ש חייבת כיום לספקים מעל 300 מיליון שקל בקירוב, כאשר חלק מחובות אלו הנם בפיגור של יותר מ- 6 חודשים. כל הניסיונות החוזרים ונשנים למציאת פתרונות שיביאו לחיסול חובותיה עד היום עלו בתוהו".

"הפיגור בתשלומים פוגע קשות בתזרים המזומנים של עסקים רבים, יוצר מחנק אשראי והוצאות מימון כבדות ומיותרות. עסקים אלו אף חייבים לשלם את תשלומי המע"מ על חובות תע"ש שלא שולמו במועדם".