לין לכחלון: תכנית מקיפה וכוללת למאבק בהתפשטות הקורונה

נשיא איגוד לשכות המסחר כותב לשר האוצר כי זה הזמן ליצור גרעון תקציבי כדי להעמיד את המקורות הנחוצים לעבור את תקופת המשבר מבלי שעסקים יפלו. קורא לקצר זמני ההמתנה של אניות מחוץ לנמלים


10:31 ,12.03.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

עו״ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, שיגר אמש מכתב אל שר האוצר משה כחלון ובו תכנית מקיפה וכוללת על מנת להיאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. העתק מתכנית זו הועבר גם לשר העבודה והרווחה אופיר אקוניס ולשר התחבורה בצלאל סמוטריץ׳.

 

לין אומר לשר האוצר בפשטות : ״עכשיו זהו הזמן ליצור גרעון תקציבי כדי להעמיד את המקורות הנחוצים לעבור את תקופת המשבר מבלי שעסקים ייפלו. אני יוצא מתוך הנחת הבסיס שאנו שותפים לה, כי אסור שעסקים ייפלו או יפשטו את הרגל כתוצאה ישירה מהתפשטות נגיף הקורונה. את התמונה כולה, לעניות דעתי, יש לראות בשני שלבים. שלב א׳ שמירה על המגזר העסק, שלב ב׳ חזרה לצמיחה מחודשת בחלוף המשבר וזה בהחלט אפשרי. עלינו לשמור על המגזר העסקי עד חלוף המשבר. ללא כל היסוס, אני אומר - עכשיו נחוץ וצריך ליצור גרעון תקציבי כדי להעמיד את המקורות הנחוצים על מנת שנוכל לעבור את תקופת המשבר מבלי שעסקים יפלו״.

 

״התכנית הכוללת נועדה כבר עכשיו לקבוע קריטריונים מוגדרים מי זכאי להקלות ומי זכאי לפיצוי. אין פה אלמנט של ניצול מצב. ההגדרות חייבות להיות ברורות ומבוססות על נתוני אמת ממש כפי שנעשה בתקופת מלחמת לבנון השנייה באשר לאזור צפון הארץ , באמצעות מערכת מס ערך מוסף. כמובן שחלק מן הסעיפים הם לביצוע על ידי משרדי ממשלה אחרים אולם עיקר האחריות נופלת על כתפי האוצר וטובה שעה אחת קודם״.

 

במסגרת תכנית איגוד לשכות המסחר להתמודדות עם משבר הקורונה נדרשת דחייה מיידית של תשלומים בהם מחויב העסק לאוצר המדינה. יש לתאם נוסחת פיצוי לירידה במחזור הפעילות של עסקים. יש למנוע מצב בו אניות רבות תמתנה זמן רב מחוץ לנמלים בטרם יפרקו את המטענים. יש לבצע הקלות רגולטוריות ביבוא ומתן אישורים מהיר. יש לבטל את הפטור ממס ערך מוסף ביבוא אישי. לדברי לין, מגזר זה של המשק לא יוכל להתמודד גם מול אי שוויון בתנאי התחרות וגם בהשפעת הקורונה על מחזור העסקים.