לין לאולמרט: להסיר מסדר היום ההצעות להעלאת המסוי בייבוא מוצרי חקלאות מעובדים

"נודע לנו כי ישנה כוונה להעלות בצורה ניכרת את מסי היבוא על מוצרי חקלאות מעובדים, ובדרך זו להגדיל את ההגנה המכסית הגבוהה ממילא על התוצרת המקומית. זו פגיעה ממשית בתחרות במשק ואנו מתנגדים לשינוי המוצע". כך אמר אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר


00:00 ,07.06.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
"הגדלת ההגנה המכסית על תוצרת מקומית תעלה מחירים ותפגע בציבור הצרכנים"

"נודע לנו כי ישנה כוונה להעלות בצורה ניכרת את מסי היבוא על מוצרי חקלאות מעובדים, ובדרך זו להגדיל את ההגנה המכסית הגבוהה ממילא על התוצרת המקומית. זו פגיעה ממשית בתחרות במשק ואנו מתנגדים לשינוי המוצע". כך אמר אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בפנייה לשר התמ"ת אהוד אולמרט ולמנכ"ל משרד האוצר, יוסי בכר. נשיא האיגוד מבקש את התערבותם המיידית למניעת העלאות המכסים המיותרים.

לין מציין כי מדובר במגמה המנוגדת למדיניות שננקטה בשנים האחרונות, שפעלה לחשיפת המשק תוך הפחתת מסי יבוא.

"יישום המלצה זו תגרום להעלאת המחירים לצרכן של כל המוצרים, מייבוא ומייצור מקומי וכתוצאה מכך גם עליה במדד המחירים לצרכן. כמו כן, תיווצר פגיעה בתחרות במשק כתוצאה מסגירה או הגבלת יבוא".

לין מוסיף בפנייתו כי מדובר גם פגיעה ביצואני מוצרי המזון, שיאלצו לשלם מחירים גבוהים יותר עבור תשומות הייצור.

"הדבר אף יגרום לפגיעה ברווחת המשק כתוצאה מהעברת מקורות מצרכנים ליצרנים מקומיים, כתוצאה מהגנה רבה מהדרוש על תוצרת הארץ. המחירים יעלו, יצומצם מגוון המוצרים בשווקים העומדים לרשות הצרכן ואף תיפגע איכותם של המוצרים כתוצאה מהגבלת תחרות".