לין: "יש לפתוח את בדיקות התקן בייבוא לתחרות"

לין: "ההמלצה להותיר את מכון התקנים כגוף המוסמך היחיד לביצוע בדיקות התקן בייבוא מנוגדת לשתי החלטות קודמות של הממשלה ולמדיניותה הכלכלית הנוכחית. היא סותרת את המגמה המרכזית במדיניותה לביטול מונופולים, לעידוד התחרות ולהורדת נטל העלויות על המגזר העסקי"


00:00 ,18.03.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
"ישנם שתי החלטות ממשלה בנושא, ישנו צו על תנאי של בג"צ - ולכן יש להשלים את המהלך שייטיב עם הציבור כולו"

"ההמלצה להותיר את מכון התקנים כגוף המוסמך היחיד לביצוע בדיקות התקן בייבוא מנוגדת לשתי החלטות קודמות של הממשלה ולמדיניותה הכלכלית הנוכחית. היא סותרת את המגמה המרכזית במדיניותה לביטול מונופולים, לעידוד התחרות ולהורדת נטל העלויות על המגזר העסקי". כך אמר היום אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר לקראת הדיון בממשלה בנושא זה ביום א'.

לין הוסיף כי מכון התקנים הישראלי מהווה כיום את החסם הכמעט יחידי בייבוא, המונע את השלמת התהליך החיובי של חשיפת המשק לתחרות אמיתית. "חסם זה בא לידי ביטוי באמצעות נוהלי בדיקה מפלים, תעריפים גבוהים ומופרזים ובאמצעות דרישות ונהלים ביורוקרטיים מכבידים. מדובר בהצעה קוטבית למדיניות הממשלה והסותרת מגמת ההשתלבות באירופה הרחבה".

לין הזכיר כי בג"צ הורה לפני למעלה מחודשיים למשרד התמ"ת ולמכון התקנים לנמק מדוע לא יתוקן צו יבוא חופשי, כך שגם מעבדות מאושרות יוכלו לבצע בדיקות תקן בייבוא בנוסף למכון התקנים.

לין מוסיף כי לפתיחת תחום בדיקות התקן לתחרות תהיה השפעה דרמטית על קידום סחר החוץ של ישראל והורדת העלויות למגזר העסקי ולצרכן הישראלי. "המדיניות הנוכחית של מכון התקנים גורמת לבזבוז מט"ח, לייקור מוצרים, ובסופו של תהליך לפגיעה בצרכן", סיכם.