לין: יש לפדות את ימי ההבראה במקום ימי החופשה

נשיא איגוד לשכות המסחר טוען כי בעקבות ההסכם הקואליציוני שנחתם בין סיעת הליכוד לסיעת העבודה עלולים עסקים רבים להיפגע שכן לא יוכלו לעמוד בעול כספי נוסף


00:00 ,30.03.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא איגוד לשכות המסחר טוען כי בעקבות ההסכם הקואליציוני שנחתם בין סיעת הליכוד לסיעת העבודה עלולים עסקים רבים להיפגע שכן לא יוכלו לעמוד בעול כספי נוסף
 
"ההסכמה לפדיון ימי חופשה שהושגה בהסכם הקואליציוני בין סיעת הליכוד לסיעת העבודה, לפיה תוקם קרן לסיוע לעסקים במצוקה, אשר תתבסס על תרומת חצי יום חופש של כל העובדים במשק ועל תרומה בסכומים מקבילים של המעבידים, תפגע קשות במגזר העסקי", כך התריע אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בעקבות פניות רבות שהגיעו לאיגוד מהמגזר העסקי, עם היוודע פרטי ההסכם.
 
לדבריו, "מדובר בעלויות כבדות למעסיקים, שעלולות להגיע לסכומים גבוהים של עשרות ומאות אלפי שקלים. העסקים הנמצאים בימים אלה במצוקה כלכלית וזקוקים להגדלת מקורות האשראי, יתקשו לעמוד בעול כספי נוסף, ואין הצדקה להטיל עול נוסף על מי שמנהל עסק ביעילות עבור מי שאינו מנהל את עסקו ביעילות".
 
בהתאם לסעיף 30 בהסכם הקואליציוני: 'הממשלה תפעל להקמת קרן סיוע לעסקים במצוקה, שתתבסס על תרומת חצי יום עבודה של כל העובדים במשק, ועל תרומה בסכומים מקבילים של המעבידים. הממשלה תעביר לקרן 50% מהסכום הכולל שיועבר לקרן. הקרן תפעל למתן סיוע כלכלי למפעלים שנקלעו למצוקה בשל המצב הכלכלי, תוך מתן דגש למניעת פיטורי עובדים'.
 
מסיבה זו ומאחר והכוונה היא לסייע לציבור העובדים אשר בדרך כלל אינו אשם בכישלון המפעלים, לין מציע שבמקום פדיון ימי חופשה, העובדים יתרמו את ימי ההבראה שלהם והמעסיק יעביר את הכספים לקרן הסיוע למפעלים במצוקה.
 
כפי שעולה מסעיף 30 להסכם, הסיוע יינתן למפעלים במצוקה בלבד. לדעת לין, הסיוע למפעלים נגוע באי צדק מהותי. "לא יתכן שכל ענפי המשק במגזר העסקי יתרמו כספים ואילו הסיוע יינתן רק למפעלים כושלים ולא לכל העסקים שנקלעו למצוקה כלכלית. יש לקבוע קריטריונים אחידים למתן סיוע לכל העסקים, ללא אבחנה סלקטיבית".