לין: יש לעגן את זכות השביתה כזכות יסוד חוקתית

בדיון שהתקיים היום בוועדת חוקה, חוק ומשפט בכנסת בעניין פרק הזכויות החברתיות, אמר אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר כי הוא תומך בעיגון זכות השביתה כזכות יסוד חוקתית. לדבריו "זכות השביתה היום, על אף שאינה זכות חרותה, זכתה בפועל למעמד בו היא עדיפה אפילו על


00:00 ,08.03.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

בדיון שהתקיים היום בוועדת חוקה, חוק ומשפט בכנסת בעניין פרק הזכויות החברתיות, אמר אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר כי הוא תומך בעיגון זכות השביתה כזכות יסוד חוקתית. לדבריו "זכות השביתה היום, על אף שאינה זכות חרותה, זכתה בפועל למעמד בו היא עדיפה אפילו על פני זכויות חוקתיות חרותות".
 
לין הוסיף ואמר, "כל זכויות היסוד של הפרט במדינת ישראל כפופות למגבלות, אם המגבלה היא לתכלית ראויה ובמידה שאינה עולה על הנדרש. באשר לזכות השביתה – הגענו בישראל למצב שזכות זו כמעט בלתי מוגבלת, גם אם המגבלה הינה לתכלית ראויה ובמידה שאינה על הנדרש".
 
"דוגמה טובה לכך היא פסק הדין האחרון שנתן בית הדין הארצי לעבודה, בו הוא אסר על שר התחבורה לספק שירותי תחבורה בסיסיים לתושבי ב"ש בטענה שאספקת שירותים אלה תפגע בזכות השביתה של קומץ עובדים" ציין.
 
נשיא איגוד לשכות המסחר בישראל הוסיף ואמר כי בפועל מקריבים את זכויות הציבור הרחב בכדי לקדם אינטרסים של ארגוני עובדים ולפעמים אפילו של ארגונים קטנים ביותר. "השביתות בישראל מכוונות על מנת לפגוע ישירות בציבור הרחב בכדי שהוא יפעיל לחץ על מקבלי ההחלטות. לכן רצוי מאד שזכות השביתה תוגדר כזכות חוקתית חרותה וכך היא תהיה כפופה לאותן מגבלות להן כפופות זכויות יסוד אחרות".