לין: הרשויות המקומיות חוזרות לסורן

בעקבות הדוח הכספי של הרשויות המקומיות שהגיע לאיגוד, אוריאל לין: הרשויות המקומיות חוזרות לסורן. הן שואפות להעמיס על גב המגזר העסקי את תוצאות ניהולן הכושל והבזבזני. על הרשויות המקומיות להפחית באופן מוחלט וכולל את רמת ההוצאה שלהן ולשפר את הגביה כצעדים קריטיי


00:00 ,13.12.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות הדוח הכספי של הרשויות המקומיות שהגיע לאיגוד, אוריאל לין: הרשויות המקומיות חוזרות לסורן. הן שואפות להעמיס על גב המגזר העסקי את תוצאות ניהולן הכושל והבזבזני. על הרשויות המקומיות להפחית באופן מוחלט וכולל את רמת ההוצאה שלהן ולשפר את הגביה כצעדים קריטיים להבראתן
 
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר התייחס הבוקר לממצאי הדוח הכספי לשנת 2004 של הרשויות המקומיות שהגיע לאיגוד. לדברי לין, "נתוני הדוח מוכיחים שוב שהבעיה ברשויות המקומיות היא בהתנהלותן הבזבזנית והשערורייתית. הרשויות המקומיות מהוות דוגמה שלילית לפריצת תקציבים מול חוסר יעילות בהליכי גבייה. הן שואפות להעמיס על גב המגזר העסקי את תוצאות ניהולן הכושל".
 
מהדוח עולה כי בשנת 2004 כמעט והוכפל הגרעון בתקציב הרשויות המקומיות (כולל עיריות ומועצות מקומיות). במקום גרעון כולל של 707.6 מיליון ₪ נרשם גרעון כפול של 1.319 מיליארד ₪, שהצריך קבלת מענקים לצורך 'סגירת הגרעון' בשווי של 571 מיליון ₪.
 
עוד עולה מהדוחות כי בשנת 2004 חלה ירידה בשיעור גביית הארנונה שעמדה על 50%, לעומת 51% בשנת 2003 ו- 53% בשנת 2002. בנוסף, הוצאות השכר עמדו בשנת 2004 על 13 מיליארד ₪, המהווים כ- 38% מסך ההוצאות של הרשויות. "הרשויות המקומיות חייבות לסגל לעצמן גישה של אחריות תקציבית בכדי שלא להגיע למשבר נוסף של אי תשלום משכורות", ציין לין.
 
"לא ניתן לנהל את הרשויות בחוסר אחריות ציבורית, ולהמשיך ולהעמיס את אי יעילותן על כתפי המגזר העסקי ומשקי הבית. הפתרון צריך לבוא בהתייעלות פנימית שלהן ובנטילת אחריות אישית בניהול תקציב הרשויות", אמר לין והוסיף כי על הרשויות להפחית באופן מוחלט וכולל את רמת ההוצאה שלהן ולשפר את הגביה כצעדים קריטיים להבראתן.
 
לדעת לין, על משרדי הפנים והאוצר לבנות מנגנון התייעלות לרשויות שיכפה את צמצום רמת הארנונה הכוללת במונחים מוחלטים של 2% מידי שנה, במהלך 5 השנים הבאות, והפעלת מקדמי התייעלות בשיעור של כ- 3%.