לין: הרחבת האיחוד האירופי פותחת הזדמנויות ליצור משותף של ישראל ועשר המדינות המצטרפות

הרחבת האיחוד האירופי פותחת הזדמנויות לייצור משותף של ישראל ועשר המדינות המצטרפות - פולין, הונגריה, צ'כיה, סלובקיה, ליטא, לטביה, אסטוניה, סלובניה, קפריסין ומלטה - ותאפשר לישראל להרחיב את חדירתה למדינות "הותיקות" באיחוד האירופי בדרך של מיזמים משותפים בתחום


00:00 ,16.06.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
הרחבת האיחוד האירופי פותחת הזדמנויות לייצור משותף של ישראל ועשר המדינות המצטרפות - פולין, הונגריה, צ'כיה, סלובקיה, ליטא, לטביה, אסטוניה, סלובניה, קפריסין ומלטה - ותאפשר לישראל להרחיב את חדירתה למדינות "הותיקות" באיחוד האירופי בדרך של מיזמים משותפים בתחום המדינות המצטרפות.

דברים אלה אמר היום עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר בכינוס של נציגות האיחוד האירופי בישראל שהתקיים בירושלים ושדן במשמעויות הכלכליות של הרחבת האיחוד האירופי.

לין אמר שבמדינות המצטרפות, קיימים עדיין גורמי יצור מאוד זולים - כח אדם, שירותים עסקיים ושירותים נלווים, ומאחר שהן הופכות לחלק מהאיחוד האירופי, כל יצור משותף שיעשה בחלקו בישראל וחלקו במדינות המצטרפות, יוכל להיות מיוצא לשוק האירופי, ללא כל מכס ובמחירים זולים מאוד. כך שתהיה אפשרות לשלב ידע וניהול ישראלי עם פסי יצור של עשר המדינות המצטרפות

"אפשרות זו לייצור משותף עשויה לתת יתרונות נוספים ונוכחות מיידית לחברות ישראליות, המעוניינות להקים פסי יצור גם בארצות חוץ דוגמת מצרים וירדן. כאשר כל כללי המקור החלים על היצור האירופי יחולו גם על הייצור במדינות אלה" ציין לין.

לין הוסיף ששיתוף פעולה שכזה בין ישראל והמדינות המצטרפות יכול לקדם את המאמץ הכולל להרחבת היצוא הישראלי לאירופה, העומד כיום רק על כ- 30 אחוזים בעוד שהיבוא מאירופה לישראל עומד על כ- 50 אחוזים. "ההרחבה של האיחוד האירופי תסייע להקטין פער זה באמצעות הגברת היצוא לאירופה דרך אותן מדינות מצטרפות".