לין: הפסקת הטבות המס לעובדיי משמרות צעד חשוב בביטול הפליית המס בין עובדי התעשיה לעובדי המסחר והשירות

נשיא איגוד לשכות המסחר: התשובה האמיתית לצימצום האבטלה טמונה במיגזר המסחר והשירותים ולא בתעשיה


00:00 ,11.08.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
נשיא איגוד לשכות המסחר: התשובה האמיתית לצימצום האבטלה טמונה במיגזר המסחר והשירותים ולא בתעשיה

"הגדלת התעסוקה במשק צריכה להוות אחד היעדים המרכזיים במדיניות הכלכלית של הממשלה לשנת 2005. הגדלת התעסוקה תושג על ידי הקטנת נטל המס על יחידים וחברות וביטול אפלית המס בין עובדי התעשיה לעובדי המסחר והשירותים, שהם המגזרים המובילים בשנים האחרונות במשק ביצירת מקומות עבודה. חבל שקובעי המדיניות בכל הדרגים טרם הפנימו את העובדה שהפוטנציאל לגידול במספר מקומות העבודה טמון דווקא במיגזר המסחר והשירותים והם נתלים עדיין בתקוות של עידוד מפעלי תעשיה עתירי עבודה".

דברים אלה אמר היום עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בהתייחסו להצעת התקציב שהוגשה לאישור הממשלה.

לין הדגיש כי בחמש השנים האחרונות קלטו ענפי המסחר והשירותים 145.5 אלף משרות שכיר, כאשר מספר משרות השכיר בתעשיה פחת במשך אותה תקופה ב- 34 אלף משרות. בחמשת החודשים הראשונים של השנה (2004) גדל מספר משרות השכיר בענפי המסחר והשירותים בכ-29 אלף משרות, בהשוואה לצמצום של 1.6 אלף משרות שכיר בתעשיה.

לין:" ניתן יהיה להמשיך בהגדלת מספר מקומות העבודה במשק בכלל ובענפי המסחר והשירותים בפרט ובצורה מואצת יותר, אם יבוטלו עיוותי מס הפוגעים בתהליך ואם קובעי המדיניות יפסיקו להתעלם מענפים אלה. מבחינה זו ההצעה לבטל את הזיכוי ממס על עבודה במשמרות במפעלי תעשיה בלבד היא דבר נכון ובעתוי נכון. עבודה במשמרות אינה אופיינית כיום אך ורק לענפי תעשיה והיא שכיחה ומקובלת אפילו יותר בענפי מסחר ושירותים רבים, שתרומתם לתוצר ולתעסוקה אינה פחותה. בחיסכון שיושג, הנאמד כיום בכ-150 מליון ₪, ניתן יהיה ליצור, יחד עם מקורות נוספים, הקלה נוספת וכללית במס הישיר. בדרך זו גם יבוטל עיוות מס בן שנים שיוכל לסייע בהמשך הצמיחה".