לין: "הפניית עודפי ההכנסות ממסים לצמצום הגירעון - טעות כלכלית"

לין הדגיש כי המלצות קרן המטבע מתעלמות לחלוטין מרמות המסוי הגבוהות הקיימות עדיין בישראל. רמות מסוי אלה מהוות בלם ליזמות, להשקעות וכתוצאה מכך בלם לעידוד הצמיחה


00:00 ,29.04.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
לין הדגיש כי המלצות קרן המטבע מתעלמות לחלוטין מרמות המסוי הגבוהות הקיימות עדיין בישראל. רמות מסוי אלה מהוות בלם ליזמות, להשקעות וכתוצאה מכך בלם לעידוד הצמיחה. הדוגמה האירית מוכיחה כי יש להמשיך וללכת בדרך של הפחתת המסוי

"הפניית עודפי ההכנסות ממסים לצמצום הגירעון תהווה טעות כלכלית. יש להמשיך במדיניות של ניצול העודפים לצורך הפחתת מסים". כך אמר היום אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר בתגובה לפרסות המלצות קרן המטבע העולמי המצדדות בצמצום הגירעון התקציבי.

לין הדגיש כי המלצות קרן המטבע מתעלמות לחלוטין מרמות המסוי הגבוהות המוטלות עדיין על המגזר העסקי בישראל. רמות מסוי אלה מהוות בלם ליזמות, להשקעות וכתוצאה מכך בלם לעידוד הצמיחה.

"הכלים המקובלים בעולם לעידוד השקעות מגולמים קודם כל במערכת המס ובעיקר במס החברות. בהשוואה בינלאומית, שיעור מס החברות בישראל הוא מן הגבוהים בעולם. גם לאחר שמס זה יופחת ב- 2007 ל- 30 אחוזים, שיעורו יהיה גבוה משמעותית מהממוצע ב- 10 המדינות שמצטרפות בשבת הקרובה לאיחוד האירופי, שבהן שעור המס הממוצע הוא כ- 24 אחוזים", אמר לין.

"אנו מצויים עתה בתקופה חדשה של תחרות גלובלית קשה. תחרות זו מתבטאת בין השאר ביצירת תנאים אטרקטיביים ביותר להשקעות במדינות האחרות. עובדה המשפיעה ישירות על היקף ההשקעות הזרות והמקומיות בארץ, על היקף הייצוא והנגזרת מכך – על צמיחת המשק. לכן אנו חייבים להמשיך ולהפחית את רמות המסוי המוטלות על יחידים ועסקים", הוסיף לין.

לין הוסיף וציין כי "הדוגמה האירית מוכיחה יותר מכל כי המדיניות הננקטת היום ע"י האוצר היא המדיניות הנכונה. בשנת 1993, שיעור החוב הלאומי מהתוצר הגיע ל- 96 אחוזים! הפחתת מסים אגרסיבית ומואצת כמו מס חברות בשיעור של 12.5 אחוזים שננקטה ע"י ממשלת אירלנד הביאה לגל השקעות רחב וכתוצאה מכך לצמיחה חסרת תקדים. הצמיחה בתוצר היא שגרמה לכך שבשנת 2002 ירד שיעור החוב הלאומי מהתוצר ל- 32 אחוזים בלבד".