לין: הפחתת מס החברות בעדיפות עליונה

"הפחתת מס החברות הינה בעדיפות עליונה על פני כל הפחתת מס אחרת, בכלל זה הפחתת מע"מ באחוז, והיא זו שתיתן את התשובה הטובה ביותר לצורכי המשק היום" , כך אמר היום אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר


00:00 ,01.05.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

"הפחתת מס החברות הינה בעדיפות עליונה על פני כל הפחתת מס אחרת, בכלל זה הפחתת מע"מ באחוז, והיא זו שתיתן את התשובה הטובה ביותר לצורכי המשק היום" , כך אמר היום אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר.
 
לדבריו, הפחתת מס החברות הוכיחה בשנים האחרונות, כמו גם בשנות ה- 80, שהיא מגדילה את הכנסות המדינה, עם זאת הפחתת המע"מ ב- 1 אחוז משמעותה הקטנת הכנסות המדינה ממסים בסך של כ- 2.4 מיליארד ₪. הפחתת המע"מ לא תגדיל את הכנסות המדינה ממסים ותשפיע על הצריכה בשוליים.
 
"הפחתת מס החברות פועלת באופן בלתי סלקטיבי על כלל העסקים. ההפחתה מעניקה תנופה ועידוד לכל המגזר העסקי ובעיקר לענפי המסחר והשירותים, שמהווים כ- 63 אחוזים מהתוצר העסקי, ומייצרים את מרבית מקומות העבודה במשק".
 
לין מסביר כי צמיחת המשק אינה מותנית רק בהרחבת הייצוא אלא בהגדלת כח הקנייה של הצרכנים והרחבת מספר העסקים הקטנים והבינוניים. "הפחתת מס החברות תאפשר לעסקים להחזיק יותר כסף נזיל, תצמצם את תלות העסקים באשראי ותפנה יותר משאבים לפיתוח ולהתרחבות העסקים. סופו של דבר ששחרור כספים אלו יביא להגדלת מקומות תעסוקה".
 
"המשק בישראל עומד בפני הזדמנות היסטורית להוות תחנת השקעות אטרקטיבית למשקיעים הזרים, כשהפחתת מס החברות כבר עתה תיתן מסר משמעותי ביותר. החשיבות ביישום מדיניות זו של תהליך הפחתת מס חברות לכלל המגזר העסקי, גוברת בצל כישלונו של חוק עידוד השקעות הון כמעודד השקעות זרות למגזר סלקטיבי".