לין: "ההתנהלות הבזבזנית של הרשויות המקומיות מוכיחה שצריך להפחית את הארנונה בשנת 2004"

האיגוד שב וקרא היום לשרי האוצר והפנים להפחית את הארנונה בשנת התקציב הבאה. "עסקים רבים קיצצו הוצאות, על רקע המצב הקשה. הגיע הזמן שגם במגזר הציבורי יתנהגו בהתאם ויקצצו קיצוץ אמיתי בהוצאותיהם"


00:00 ,01.12.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
האיגוד שב וקרא היום לשרי האוצר והפנים להפחית את הארנונה בשנת התקציב הבאה. "עסקים רבים קיצצו הוצאות, על רקע המצב הקשה. הגיע הזמן שגם במגזר הציבורי יתנהגו בהתאם ויקצצו קיצוץ אמיתי בהוצאותיהם"

"הרשויות המקומיות מתנהלות היום באופן בזבזני, מה שמוכיח את הצורך להפחית בשיעורי הארנונה ב- 2004" כך אמר היום אוריאל לין נשיא איגוד לשכות המסחר בעקבות דו"ח אגף הביקורת במשרד הפנים, על תפקוד הרשויות המקומיות בשנת 2002 ושפורסם באוקטובר השנה. דו"ח זה, אומר לין, מעיד יותר מכל על ההתנהלות הבזבזנית החמורה והשערורייתית של הרשויות המקומיות ועל העובדה שניתן להפחית את שיעור הארנונה בשנת 2004. לדבריו, הדו"ח גם מלמד כי יש היכן לייעל ולקצץ, והרבה, בתקציבי הרשויות המקומיות.

לין הוסיף כי יש לנקוט שורה של צעדים אמיצים אשר יביאו לחסכון בהוצאות הרשויות המקומיות כגון ייעול מנגנון הגבייה של חובות הארנונה משנים קודמות, קיצוץ בהטבות ובשכר הבכירים ונבחרי הציבור וקיצוץ בהוצאות רבות אחרות. "עסקים רבים במגזר העסקי קיצצו הוצאות רבות, על רקע המצב הקשה. הגיע הזמן שגם במגזר הציבורי יתנהגו בהתאם למצב ויקצצו קיצוץ אמיתי בהוצאותיהם. הארנונה הינה רכיב הוצאה המעיק מאוד על המגזר העסקי", אמר.

לין ציין, כי מדו"ח האגף לביקורת במשרד הפנים המתייחס לנתונים הכספיים של 266 רשויות מקומיות עולה כי בשנת 2002 נרשמה חריגה בשיעור של 2.1 אחוזים מתקציב השכר ברשויות המקומיות (כולל עיריות ומועצות מקומיות), כשעלויות השכר הסתכמו בכ- 13.3 מיליארד שקל. זאת ועוד, בהיקף הוצאות השכר ברשויות המקומיות נרשמה באותה תקופה עלייה בשיעור כולל של 4 אחוזים בהשוואה לשנת 2001 .

מאגף הכלכלה של איגוד לשכות המסחר מציינים כי עליות אלה באו לידי ביטוי בעליית השכר הממוצע למשרה ב- 2.5 אחוזים, כשמדובר בעליה מ- 120 אלף שקל שכר ממוצע שנתי בפועל למשרה בשנת 2001, לשכר של 123 אלף שקל בשנת 2002. עלויות השכר לנבחרי הציבור ברשויות המקומיות, עלו בשיעור של 4.3 אחוזים בממוצע, מ- 494 אלף ש"ח שכר ממוצע למשרה בשנת 2001 ל- 515 אלף ש"ח בשנת 2002. זאת, לעומת ירידת שכר ממוצעת במשק שעמדה בשנת 2002 על כ- 1 אחוז.