לין: הדרך היחידה להגדלת התוצר לנפש לרמה של 30 אלף $ - רק עם הרחבת מגזר המסחר והשירותים

"ממשלת ישראל חייבת להתמיד במדיניות כלכלית המעודדת את המגזר העסקי על כל ענפיו, ללא העדפות סקטוריאליות, כפי שבאה לידי ביטוי ברפורמות במס בשנתיים האחרונות". כך אמר היום אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר בהתייחסו לתקציב 2006


00:00 ,03.08.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא איגוד לשכות המסחר: ממשלת ישראל חייבת להתמיד במדיניות כלכלית ללא העדפות סקטוריאליות. התקציב בכללו חיובי והוא יאפשר דחיפה נוספת להאצת הצמיחה במשק. הגדלת ההוצאה הממשלתית ב- 1% מיותרת יש לצמצם את המגזר הציבורי
 
"הגדלת התוצר לנפש לרמה של 30 אלף דולר תושג רק עם הרחבת חלקו של מגזר המסחר והשירותים במגזר העסקי. ממשלת ישראל חייבת להתמיד במדיניות כלכלית המעודדת את המגזר העסקי על כל ענפיו, ללא העדפות סקטוריאליות, כפי שבאה לידי ביטוי ברפורמות במס בשנתיים האחרונות". כך אמר היום אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר בהתייחסו לתקציב 2006.
 
לין ציין שחשיבות מגזר המסחר והשירותים משתקפת בפער שבין ארה"ב לאירופה בהקשר לרמת התוצר לנפש. באירופה, התוצר לנפש בממוצע עומד על כ- 27 אלף דולר כשמגזר המסחר והשירותים מהווה כ- 60% מהתוצר העסקי (תוצר בניכוי שירותים ציבוריים). ואילו בארה"ב, התוצר לנפש עומד על כ- 40 אלף דולר וענפי המסחר והשירותים מהווים כ- 72% מהתוצר העסקי.
 
לדברי נשיא לשכות המסחר, התקציב בכללו חיובי והוא יאפשר דחיפה נוספת להאצת הצמיחה במשק, אך הגדלת ההוצאה הממשלתית ב- 1% מיותרת: "יש להמשיך ולצמצם את המגזר הציבורי ע"י הנהגת מדיניות קשיחה, לתקופה של 5 שנים, שתמנע קליטת עובדים חדשים למגזר זה ותקבע עקרונות לניידות פנים". כמו כן, הוסיף לין, שיש לצמצם את העברות הכספים לרשויות המקומיות ולחנך אותן להסתמך על משאביהן הפנימיים.
 
בהתייחסו לדרישות התקציביות לעידוד הייצוא, ציין לין, כי יש לקחת בחשבון גם את מקומו המרכזי של יצוא השירותים ביצוא הכללי, המהווה כ- 40%, ולא לעודד יצוא סחורות בלבד.