לין: הגיע הזמן לגבש מדיניות ברורה עם האיחוד האירופאי

לדברי נשיא איגוד לשכות המסחר, על ישראל להתאים ככל האפשר את רמת ההגנה הניתנת בישראל על זכויות קניין רוחני למקובל באירופה וכן לפעול לצמצום משקל ההגנות הלא מכסיות


00:00 ,12.12.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

לדברי נשיא איגוד לשכות המסחר, על ישראל להתאים ככל האפשר את רמת ההגנה הניתנת בישראל על זכויות קניין רוחני למקובל באירופה וכן לפעול לצמצום משקל ההגנות הלא מכסיות
 
"הגיע הזמן שממשלת ישראל תדון ברצינות ותבדוק לעומק מה צריכה להיות מדיניותה בכל הנוגע ליחסיה עם האיחוד האירופי; האם אנו שואפים לאיחוד מלא או להסדר מיוחד כמו נורבגיה, על פיו נאמץ את החקיקה האירופאית אך לא נהווה חלק מהאיחוד האירופאי; או האם אנו רוצים לשמור על מצבנו כיום בו אנו נהנים מהיחסים המיוחדים עם אירופה מצד אחד וארה"ב מהצד האחר".
 
כך אמר אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בדיונים שהתקיימו השבוע בירושלים ועסקו ביחסי ישראל והאיחוד האירופאי. האירוע אורגן על ידי מרכז קונרד אדוונהאואר, משרד החוץ ואוניברסיטת בן גוריון.
 
במהלך הדיונים סקר לין שלושה תחומים המשמעותיים לקידום היחסים עם האיחוד האירופאי: הראשון, הגנה על זכויות קניין רוחני. לדברי לין, על ישראל להתאים ככל האפשר את רמת ההגנה הניתנת בישראל על זכויות קניין רוחני למקובל באירופה. "המהלך יקל מאד על היחסים ההדדיים עם אירופה, בעיקר בתחום השירותים".
 
השני, צמצום משקל ההגנות הלא מכסיות, כמהלך מרכזי שיאפשר תנועה חופשית יותר של מוצרים מאירופה אל ישראל ולהפך. בהקשר זה, לין סבור כי ישראל יכולה לאמץ את התקינה האירופאית במלואה, מהלך שיקל על היצוא הישראלי לאירופה וגם על היצוא האירופאי לישראל. להערכתו, אימוץ התקינה האירופאית לא תפגע ביחסי הסחר של ישראל עם ארה"ב.
 
השלישי, קידום ליברליזציה של סחר בשירותים. "נדרשת עבודה מקיפה בנושא יצוא שירותים. אי אפשר לדבר בהכללה על סחר הדדי בשירותים, כאשר ישנם כ-12 ענפי שירותים שונים - ספנות, בנקאות, מקצועות חופשיים, תיירות, תוכנה, רפואה, ביטוח, השכלה גבוהה, שירותים פיננסיים. לכל ענף שירותים מאפיינים ייחודיים וחסמים מיוחדים משלו".
 
לין הציע להקים צוותי מומחים נפרדים לכל ענף בכדי שיוכלו לנתח את הבעיות הספציפיות של כל ענף, ועל בסיס תמונה עובדתית, מלאה וברורה תגובש מדיניות ליחסינו עם האיחוד האירופי.