לין: הגבלת זכות השביתה אינה פוגעת בערכי הדמוקרטיה - ההפך הוא הנכון

"יש למנוע בחקיקה באופן מוחלט השבתה או שיבושי עבודה בשדה התעופה ובנמלי הים" * "זכות חופש התנועה והזכות לצאת ולבוא מהמדינה הינן זכויות יסוד חרותות הגוברות על זכות השביתה"


00:00 ,18.05.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
"יש למנוע בחקיקה באופן מוחלט השבתה או שיבושי עבודה בשדה התעופה ובנמלי הים" * "זכות חופש התנועה והזכות לצאת ולבוא מהמדינה הינן זכויות יסוד חרותות הגוברות על זכות השביתה"

"הטענה כאילו הגבלת זכות השביתה מהווה פגיעה בדמוקרטיה הינה טענה שטחית ונבובה אשר אינה מבוססת על ראייה רחבה של כלל הערכים בחברה הדמוקרטית. אלה הטוענים כי הגבלת זכות השביתה מהווה פגיעה בדמוקרטיה אינם עושים כלל הבחנה בין השבתת מפעל פרטי ופגיעה ישירה של עובדים בבעלי מפעלים, לעומת שביתה בשירותים החיוניים שבמגזר הציבורי".

דברים אלה אמר היום עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, לשעבר יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט בכנסת, לראש הממשלה, לשר האוצר וליו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט בכנסת.

לין הוסיף כי הגבלת זכות השביתה בשירותים החיוניים שבמגזר הציבורי מוצדקת ביותר ותואמת את ערכי הדמוקרטיה. "זכות השביתה אינה זכות מוחלטת ועליונה אשר בפניה מתבטלות זכויותיו של הציבור הרחב לקבל שירותים הוגנים מאלה המתפרנסים מהמסים אותם הוא משלם. השבתת השירותים החיוניים הינה מעשה מכוון של קבוצת עובדים אשר למען קידום אינטרסים חומריים מוכנים לפגוע בציבור הרחב ובאופן מיוחד בשכבות החלשות".

לין הדגיש כי אין שום ערך דמוקרטי בסגירת שירות התעסוקה בפני מובטלים ובצמצום שירותי הביטוח הלאומי, אין להרשות לקומץ עובדים לסגור את שערי המדינה בפני תנועת אנשים ומוצרים. "לאזרחי המדינה יש זכות יסוד חרותה של תנועה חופשית, וזכות יסוד חרותה לצאת ולבוא אל המדינה. זכויות אלה גוברות על זכותם של קומץ עובדים לשבות. מי שמקבל על עצמו תפקיד בשירותים החיוניים צריך לדעת כי זכותו לשבות מוגבלת, ממש כשם שמגבילים את זכות השביתה בשירות המשטרה ובשאר כוחות הביטחון. תנאיהם של אלה האחרונים אינם נפגעים על שום ששללו מהם את זכות השביתה" אמר לין.