לין: דרישת משרד הבטחון מהספקים להצהרה על אי-שימוש בסמים וויתור על סודיות רפואית פוגעת בזכות הפרט

אוריאל לין ציין כי לדעתו מדובר כאן בשיקול דעת מוטעה, שכן מדובר, לטענתו, בחדירה מופלגת לתחום הפרט ופגיעה בזכות יסוד של צנעת הפרט, כמפורט בחוק יסוד "כבוד האדם וחירותו".


00:00 ,20.09.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
"נדהמתי ללמוד לאחרונה כי תחום אלקטרוניקה ומחשבים במנהל הרכש של משרד הביטחון, דורש מספקי מערכת הביטחון להמציא הצהרה על אי-שימוש בסמים והצהרת ויתור על סודיות רפואית, בין שאר הדרישות הנוגעות לכישוריו של הספק". כך כתב הבוקר, בפניה דחופה, נשיא איגוד לשכות המסחר, מר אוריאל לין, מנכ"ל משרד הבטחון, מר עמוס ירון.

לין ציין כי לדעתו מדובר כאן בשיקול דעת מוטעה, שכן מדובר, לטענתו, בחדירה מופלגת לתחום הפרט ופגיעה בזכות יסוד של צנעת הפרט, כמפורט בחוק יסוד "כבוד האדם וחירותו".

נשיא איגוד לשכות המסחר ציין כי ספק אינו צריך לוותר על הסודיות הרפואיות שלו על מנת להיות ספק כשיר. לדבריו, אין כל נגיעה בין מפת מצבו הרפואי לבין היותו ספק. "הוא גם לא צריך להצהיר אם הוא השתמש בעבר בסמים והוא אף לא צריך להתחייב שלא להשתמש בסמים בעתיד. אלה הן דרישות מבזות, הסותרות כל מנהל תקין וכאמור, פוגעות גם בזכויות היסוד של הפרט".

אוריאל לין הדגיש בפנייתו לעמוס ירון כי התשובה כאילו הספקים אינם חייבים בהמצאת ההצהרות הנדרשות וכי זה עניין אופציונלי בלבד הינה היתממות. "הלא ברור שספק שלא ימלא אחר ההוראות האמורות, יפגע מעמדו כספק של משרד הביטחון".

לין דרש מעמוס ירון להורות למנה"ר לבטל את הדרישות ה"חריגות" האלה.