לין דורש מאולמרט להעלות באופן מיידי את תקרת גובה ההכנסה המזכה בהטבות מס על הפרשות לחיסכון

לין: אי העלאת ההכנסה המזכה מהווה הפרת הבטחה מפורשת בכתובים שנתן הממונה על שוק ההון דאז לנשיא האיגוד. הנושא העומד על הפרק הוא אמינות האוצר וקיומן של נורמות התנהגות ההולמות את השירות הציבורי


00:00 ,27.12.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

לין: אי העלאת ההכנסה המזכה מהווה הפרת הבטחה מפורשת בכתובים שנתן הממונה על שוק ההון דאז לנשיא האיגוד. הנושא העומד על הפרק הוא אמינות האוצר וקיומן של נורמות התנהגות ההולמות את השירות הציבורי
 
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה אתמול בדחיפות אל אהוד אולמרט, שר האוצר, בדרישה לפעול מיידית להעלאת גובה ההכנסה המזכה מ- 10,000 ₪ ל- 14,000 ₪, לעניין הטבות המס על הפרשות למטרות חיסכון, בתוקף מיום 1/1/06. פנייתו של לין נעשתה בעקבות הכרעת בג"צ אתמול לעניין ישום תיקון 3 לתקנות קופות הגמל.
 
על- פי התיקון, מתחילת 2006 יחיד עצמאי שנולד לאחר שנת 1961 יוכל להפריש כספים לקופת גמל לתגמולים רק לאחר שהוא הפריש מדי חודש לתוכנית חיסכון לפנסיה לא פחות מ- 1,100 ₪. יתר על כן, כספים שיופקדו בקופת גמל לתגמולים החל מינואר 2006 יהפכו ברי משיכה רק בהגיע העמית לגיל 60. התיקון מונע מכמחצית מהעצמאיים בישראל, שהכנסותיהם אינן עולות על 7,000 ₪, את אפשרות החיסכון בקופות גמל לתגמולים.
 
לדברי לין, "הנושא העומד על הפרק הוא אמינות האוצר וקיומן של נורמות התנהגות ההולמות את השירות הציבורי". להסדר זה היו 2 צדדים. בצד אחד הובטח שגובה ההכנסה המזכה לעצמאים יועלה מ- 10,000 ₪ ל- 14,000 ₪; ומן הצד השני, סוכם שהתקנות החדשות תחייבנה את העצמאים להפריש קודם כל סכום של לא פחות מ- 1,100 ₪ לתכנית פנסיה.
 
לין מוסיף כי אייל בן-שלוש, הממונה על שוק ההון דאז, אף התחייב לתקן את פקודת המס, שבמסגרתה תוגדל תקרת הטבות המס הניתנת לאוכלוסיית העצמאים החוסכים לגיל פרישה. הבטחתו ניתנה בכתובים לנשיא האיגוד באפריל 2005, ואף נאמרה במסגרת דיון שהתקיים בוועדת הכספים של הכנסת (מיום 13.4.05).
 
"לאכזבתי הרבה עד לכתיבת שורות אלה גובה ההכנסה המזכה לא הועלה ואף לא פורסמה אף שום הצעת חוק בנושא", הדגיש לין לאולמרט והוסיף, "הבטחות אלה לא קויימו עד היום ומדובר בהטעיה חמורה ובוטה של ציבור העצמאים בישראל".