לין בפניה לשר האוצר: יש להחיש את הרפורמה במס הישיר

נשיא איגוד לשכות המסחר: יש לבטל העיוות בו בעלי הכנסות בינוניות משלמים מס שולי גבוה מזה המשולם ע"י בעלי הכנסות גבוהות


00:00 ,01.08.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
נשיא איגוד לשכות המסחר: יש לבטל העיוות בו בעלי הכנסות בינוניות משלמים מס שולי גבוה מזה המשולם ע"י בעלי הכנסות גבוהות

"יש להקדים את יישום הרפורמה במס ולזרז את קצב הפחתת נטל המס הישיר על העבודה המוטל על שכבות הביניים שהם מנוע הצמיחה של המגזר העסקי. יישום התהליך צריך להתבצע מוקדם ככל האפשר, בלוח זמנים מקוצר, שיסתיים כבר בסוף 2005 וזאת על מנת להקטין את נטל המס ולבטל את העיוותים הקיימים במס השולי על שכבות הביניים. שיעור ההפחתה לשכבות הביניים צריך להיות אפקטיבי כבר בשלבים המוקדמים". צעדים אלו הם חיוניים לבסיס צמיחת המשק. כך אומר אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר בפניה לשר האוצר.

בבדיקה שנערכה באגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר עולה כי למרות שהרפורמה נועדה במקורה להיטיב עם מעמד הביניים, מעמד זה, בפרט ברמות ההכנסה הנמוכות, משלם שיעור מס שולי (מס הכנסה, ביטוח לאומי ומס בריאות) העולה על שיעור נטל המס הישיר השולי בהשוואה לקבוצת בעלי ההכנסות הגבוהות שרמת הכנסתן הינה מעל תקרת הביטוח הלאומי.

בפנייתו לשר האוצר מציין לין שני עיוותים בולטים. הראשון, ברמת הכנסה בינונית המתחילה מ- 19,710 ש"ח המס השולי (מס הכנסה, ביטוח לאומי ומס בריאות)עומד על שיעור גבוה של 53.3%.

העיוות השני, עפ"י לין, קיים ברמות הכנסה בינוניות שיעור המס הישיר גבוה משיעור המס המשולם ברמות הכנסה הגבוהות שמעל תקרת השכר לצורך תשלומי הביטוח הלאומי. כך במדרגת שכר שבין 19,710 ל- 34,140 ש"ח משלם העובד מס ישיר שולי בשיעור של 53.3% (49% מס הכנסה ו- 10.3% ביטוח לאומי ומס בריאות), אולם במדרגת שכר מעל 34,820 ש"ח (התקרה לצורך תשלומי הביטוח הלאומי ומס בריאות) נטל המס הישיר השולי הוא 49% בלבד.