לין: בעקבות המדד הנמוך יש להקפיא שיעורי הארנונה ב- 2005

לין: "שיעורי הארנונה, הרקיעו בשנים האחרונות הרבה מעבר לעליית המדד. הגיע הזמן להקפיא את שיעורי הארנונה. ההקפאה צריכה לשמש כזרז להפעלת מקדמי היעילות ברשויות המקומיות"


00:00 ,17.10.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
לין: "שיעורי הארנונה, הרקיעו בשנים האחרונות הרבה מעבר לעליית המדד. הגיע הזמן להקפיא את שיעורי הארנונה. ההקפאה צריכה לשמש כזרז להפעלת מקדמי היעילות ברשויות המקומיות"

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, קרא היום להקפיא לחלוטין את שיעורי הארנונה לשנת 2005, זאת בעקבות ירידת המדד בספטמבר ב - 0.2 אחוז, והעובדה שב- 12 החודשים האחרונים עלה המדד רק ב- 0.8 אחוז במצטבר.

"אנו מבקשים להקפיא את שיעורי הארנונה ולא להיות מולכים שולל מחמת המשבר אותו יצרו לאחרונה ראשי הרשויות המקומיות. הדבר יכול להוות תקדים מסוכן שלפיו גופים ציבוריים שיתנהלו שלא במסגרת שנקבעה להם, יפסיקו לשלם שכר לעובדים ויצפו שקופת המדינה תכסה את גירעונותיהם ללא צורך בהליכי התייעלות. כל סטייה ממסגרות תקציב יכולה להרוס את המגזר הציבורי כולו".

לין ציין עוד, כי משרד האוצר ניסה בעבר, באמצעות חקיקה, להנהיג מקדמי יעילות ברשויות המקומיות שיפחיתו את שיעורי העלאת תעריפי הארנונה. החלטות אלה לא יושמו. "אין תקופה מתאימה יותר מאשר היום לקבוע כי הקפאת הארנונה ב- 2005, תשמש קטליזטור להפעלת מקדמי היעילות, הנדרשים כל כך ברשויות המקומיות".

לין: "שיעורי הארנונה, הרקיעו בשנים האחרונות, הרבה מעבר לעליית המדד. כמו כן, כתוצאה מניהול כושל לאורך שנים, רשויות רבות קיבלו אישורים להעלות את שיעור הארנונה הרבה מעבר למה שאושר בכנסת. כל זה גרם לכך, שהארנונה ברשויות מהווה כיום אחת מן העלויות הכבדות ביותר המוטלות על המגזר העסקי".

על פי בדיקת כלכלני האיגוד, בשנת 2001 לדוגמה, אישרו שרי האוצר והפנים לעיריית תל אביב עליית תעריפי הארנונה לעסקים בעיר בשיעור של 2.12 אחוזים ובנוסף לבטל את הקריטריון של גיל בנינים לקביעת תעריף הארנונה. שינוי זה הביא לגידול ממוצע של כ- 10 אחוזים נוספים מידי שנה ובסה"כ לגידול מצטבר של כ- 30 אחוזים תוך 3 שנים, בתעריפי הארנונה לעסקים בעיר.