לין בכנס היורוצ'יימברס: ישראל צריכה להרחיב את היקפי המסחר עם מדינות אירופה

פייר סימון, נשיא היורוצ'ימברס, ציין כי לישראל תפקיד חשוב בהידוק קשרי המסחר בין מדינות אירופה החברות באיחוד האירופי ובין אלו שמחוצה לו. לכנס הגיעו 11 נשיאים של לשכות המסחר האירופאיות


00:00 ,08.09.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

פייר סימון, נשיא היורוצ'ימברס, ציין כי לישראל תפקיד חשוב בהידוק קשרי המסחר בין מדינות אירופה החברות באיחוד האירופי ובין אלו שמחוצה לו. לכנס הגיעו 11 נשיאים של לשכות המסחר האירופאיות
 
"לישראל תפקיד חשוב בהידוק קשרי המסחר בין מדינות אירופה החברות באיחוד האירופי ובין אלו שאינן חברות בו". כך אמר הבוקר פייר סימון, נשיא ארגון היורוצ'ימברס (לשכת המסחר של אירופה) בכנס הבינלאומי של נשיאי לשכות המסחר האירופאיות - היורוצ'יימברס.
 
לכנס, הנערך לראשונה בישראל ביוזמת נשיא איגוד לשכות המסחר בישראל אוריאל לין, הגיעו 11 נשיאים של לשכות המסחר האירופאיות של המדינות שאינן חברות באיחוד האירופי ובכללם נשיאי לשכות המסחר של רוסיה, טורקיה, בוסניה, סלובקיה, גיאורגיה, קרואטיה ואחרות.
 
הכנס שיתקיים על פני יומיים יעסוק, בין השאר, בנושאים שונים בתחום הסחר והשוק הכלכלי הגלובלי וכן בדרכים להידוק שיתוף הפעולה של עסקים ישראלים ואירופאים.
 
לדברי סימון, העומד בראש אחד הארגונים הכלכליים החזקים בעולם ומאגד מיליוני עסקים ברחבי אירופה, דווקא עכשיו, על רקע המיתון העולמי חשוב להדק את הקשרים בין מדינות אירופה החברות באיחוד לבין מדינות אירופה שאין חברות האיחוד, וכאן גם ישראל צריכה לקחת תפקיד חשוב בנושא הזה.
 
סימון ציין בדבריו הבוקר כי המשבר הכלכלי פגע באירופה באופן קשה מאוד, גם אם השפעתו היתה שונה ממדינה למדינה. עם תוכנית ההתאוששות מהמשבר שהוצגה על ידי הוועדה האירופית, ובמיוחד עם התוכניות הלאומיות להתאוששות מהמשבר, ארצות האיחוד האירופי הצליחו להאט במידת מה את קצב ההידרדרות הכלכלית.
 
לדברי סימון, המשבר פגע באיחוד ברגע פוליטי מאוד עדין, בחשבון הנפש אחרי הצבעת אירלנד נגד אמנות האיחוד וקרוב למועד הבחירות לפרלמנט האירופי.
 
סימון הביע תקווה כי אמנת ליסבון תאושר עד סוף השנה, אך גם כאן האיחוד ממתין להחלטת אירלנד בנידון.
 
בכנס שנערך ביוזמת איגוד לשכות המסחר בירך אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, והחבר במועצת המנהלים של היורוצ'יימברס, את המשתתפים שהגיעו לארץ לכנס ראשון מסוגו.
 
לין הדגיש  בדבריו כי ישראל צריכה להעמיק את השתלבותה במגרש האירופי. "לישראל קשרים אמיצים עם כלכלת אירופה והיא מהווה שוק היעד הגדול ביותר של ישראל", אמר לין. "הכלכלה הישראלית נפגעה מהמשבר האחרון פחות מכלכלות אחרות. ב-5 השנים האחרונות הכלכלה הישראלית נהנית מגידול שנתי ממוצע של 5%. עם זאת, הסקטור הפרטי לא צריך להסתמך על הממשלה. בישראל השכילו להבין זאת והיום מרבית הענפים המובילים ביצוא - לרבות הייטק, טכנולוגיה ושירותים - לא מסתמכים על סיוע ממשלתי".
 
לדברי לין, לישראל יש הרבה מה לתרום מבחינת פיתוחים טכנולוגיים למדינות האירופאיות והוא הביע תקווה שישראל תדע לעשות שימוש נבון בקשרים המתהדקים עם מדינות העולם על מנת לצאת מחוזקת מהמיתון האחרון, שכן המשק הישראלי נשען על סחר בינלאומי, הן מבחינת יבוא והן מבחינת יצוא.
 
לין קרא לממשלת ישראל לפעול על מנת שיהיו לה הסכמי סחר חופשי עם כל מדינות אירופה שאינן חברות באיחוד האירופי.
 
יו"ר מכון היצוא, דוד ארצי, אמר בכנס כי ישראל השכילה להתמודד עם המיתון העולמי בצורה טובה יותר ממדינות אחרות וזאת בעיקר הודות לנחישות של המנהלים במגזר הפרטי, לצד תמיכה מצד ממשלת ישראל, שאפשרה, בין היתר, למכון היצוא לסייע ליצואנים באמצעות שורת הטבות.