לין בביקורת חריפה על הצעת התמ"ת: התערבות מופרזת שתמאיס את הרצון לעשות עסקים בישראל

על פי הצעת התמ"ת מעסיקים יצטרכו להגיש בקשה פרטנית לכל עובד חברת כ"א, תוך הוספת התחייבות של המעסיק ושל חברת כ"א כי בתום התקופה לא יועסק עובד אחר של חברת כ"א באותה משרה


00:00 ,03.08.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

על פי הצעת התמ"ת מעסיקים יצטרכו להגיש בקשה פרטנית לכל עובד חברת כ"א, תוך הוספת התחייבות של המעסיק ושל חברת כ"א כי בתום התקופה לא יועסק עובד אחר של חברת כ"א באותה משרה
 
"הנוהל שמציע משרד התמ"ת, להארכת העסקת עובדי כוח-אדם יפגע במבנה התעסוקה ובגמישות התעסוקתית של כל המעסיקים בפועל; מתערב בחופש העסקים לעצב את מבנה התעסוקה שלהם על פי שיקול דעתם ובהתחשב בתנאי השוק. הדבר יגביר את האבטלה ויצמצם את מספר המשרות הפנויות במשק."
 
כך כתב הבוקר (3.8.08) באגרת דחופה עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, לח"כ אלי ישי, סגן ראש הממשלה ושר התמ"ת, בעקבות פרסום טיוטת נוהל שהוכנה על ידי משרד התמ"ת, לפיה המעסיקים יצטרכו להגיש בקשה פרטנית לכל עובד חברת כוח אדם, תוך הוספת התחייבות של המעסיק בפועל ושל חברת כוח אדם, כי בתום התקופה לא יועסק עובד אחר של חברת כוח אדם באותה משרה.
 
לדברי לין, "הנוהל המדובר מייצג תפיסת עולם בולשביקית של התערבות מופרזת של הביורוקרטיה בניהול העסקי ואין לה שום מקום במדינת ישראל כיום. אין אנו מעונינים ביצירת שכבות נוספות של ביורוקרטיה ובהפיכת ישראל למדינה 'פקידותיסטן', בה הפקידים מנסים לשלוט ולפקח על כל צעד ושעל בניהול העסקי."
 
לין הוסיף כי "הדמגוגיה המושמעת לאחרונה, כאילו מעסיק חייב לקלוט עובד חברות כוח אדם כעובד קבוע בתום תקופת העסקה של 9 חודשים, אין לה שום בסיס בחוק. מעסיק המחליט שלא לקלוט עובד אינו עוקף את הוראות החוק, אלא פועל על פיהן. בשום מדינה בעולם לא מחייבים את המעסיקים לקלוט עובדים."
           
"התפיסה לפיה שיקול הדעת של פקידי משרדך יקבע את המשך העסקתו של עובד זה או אחר הינה התערבות מופרזת ויומרנית. זהו ניסיון חמור להשפיל את המגזר העסקי ולגרום לנציגיו לכתת רגליהם במסדרונות המשרד, כמי שעושים עימם חסד."
           
"דרך פעולה זו תמאיס על עסקים להמשיך ולעשות עסקים בישראל. וכשתיווצר כאן האבטלה לא תהיה זו פקידות משרדך שיהיה בכוחה ליצור מקומות עבודה חדשים".