לין: "אי אפשר להטיף לעקרונות של משק תחרותי וחופשי ולתמוך בהמשך המונופול של מכון התקנים"

עקב המאבק בין משרד האוצר למשרד התמ"ת לעניין המבנה העתידי של מכון התקנים, פנה אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, למליאת הממשלה בבקשה שיתנו תמיכה מלאה להצעת האוצר


00:00 ,15.08.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
פנה למליאת הממשלה בבקשה שיתמכו הבוקר בתכנית האוצר לפיצול מכון התקנים לשתי חברות

עקב המאבק בין משרד האוצר למשרד התמ"ת לעניין המבנה העתידי של מכון התקנים, פנה אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, למליאת הממשלה בבקשה שיתנו תמיכה מלאה להצעת האוצר.

נושא זה עומד לדיון הבוקר (א') במסגרת התכנית הכלכלית לשנת 2005. על פי הצעת האוצר, מכון התקנים יפוצל לשניים. האחד – גוף ציבורי שיעסוק בעיצוב תכני התקינה והשני – חברה פרטית שתבצע את בדיקות העמידה בתקנים ותתחרה בשוק הפתוח מול מעבדות כשירות אחרות.

בפנייתו למליאה מציין נשיא האיגוד כי הצעת משרד התמ"ת הינה המשך המונופול של מכון התקנים ואף חיזוקו, תוך צירוף הגורמים האחרים הפועלים היום במרחב התקינה כמו המעבדה הלאומית לפיסיקה והיחידה למידות ומשקולות.

לין הדגיש כי על הממשלה לפעול על-פי עקרונות של מדיניותה הכלכלית המוצהרת. "אי אפשר לטעון כי מאמינים בעקרונות של שוק חופשי ופתיחת המגזר העסקי לתחרות ויחד עם זאת להמשיך ולתמוך במונופול של מכון התקנים.

מדיניות התקינה הנוכחית גורמת לבזבוז מט"ח, לייקור מוצרים, ליצירת עיוותים במערכת המחירים היחסיים במשק, לשיפור מעמדם המונופוליסטי של יצרנים לא מועטים, לפגיעה במעמדה הבינלאומי של ישראל ולפגיעה ברווחת הצרכן.

"אין לי ספק כי אשור הצעת משרד האוצר בממשלה ויישומה לאחר מכן יביא סוף סוף לביטולו של החסם האחרון ביבוא המונע הגברת התחרות במשק, דבר שישרת את טובת הצבור כולו".