לאוטמן וגאון אופטימיים לגבי שיתוף פעולה כלכלי עם בריטניה

מועצת ישראל-בריטניה תיפגש מחר בלונדון ותדון בחיזוק השת"פ בין המדינות בתחום המחקר ומוצרים ביטחוניים. השניים ציינו את חשיבות בריטניה בשיתוף פעולה אזורי עם ירדן, מצרים ובעתיד השוק הפלסטיני


00:00 ,16.05.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

מועצת ישראל-בריטניה תיפגש מחר בלונדון ותדון בחיזוק השת"פ בין המדינות בתחום המחקר ומוצרים ביטחוניים. השניים ציינו את חשיבות בריטניה בשיתוף פעולה אזורי עם ירדן, מצרים ובעתיד השוק הפלסטיני
 
ניתן לחזק את שיתוף הפעולה בין ישראל לבריטניה בתחום המחקר והמוצרים הביטחוניים. כך אמר היום דב לאוטמן לקראת המפגש של מועצת העסקים ישראל בריטניה, שייערך מחר בלונדון. לאוטמן הוסיף כי שוק ההון הבריטי מהווה את אחד מהמקורות של גיוסי כספים לחברות ישראליות. כסף בריטי מושקע בארץ ושיתוף פעולה עם הבריטים יכול, לדעתו, להביא להגדלת ההשקעות של הבריטים בישראל.
 
לאוטמן רואה חשיבות רבה בשיתוף פעולה אזורי עם בריטניה. מדובר בעסקים משולבים בריטניה-ישראל-ירדן; בריטניה-ישראל- ובעתיד השוק הפלסטיני, וכן בריטניה-ישראל-מצרים. לדעתו שיתוף פעולה אזורי כזה עוזר ויעזור להסכם הסחר שנחתם לאחרונה בין ישראל, ירדן ואירופה.
 
עוד אמר כי לאחרונה נעשה ניסיון ליצור קשר בין האוניברסיטאות הבריטיות המפורסמות לבין אלו שבישראל. יש חילופי ידע של מחקר וכן גיוס משותף של כספים למחקר ואקדמיה.
 
בני גאון מסר כי המפגש עם מועצת העסקים ישראל-בריטניה יסייע להעצים את המומנטים של הצמיחה הגואה והכלכלה היציבה של המשק הישראלי. לדעתו, כל יוזמה של כל גורם כלכלי, דוגמת מועצת העסקים ישראל - בריטניה, הרואה את מעורבותו כגורם להצלחת המערכת הכלכלית הישראלית, הינה מבורכת.
 
גאון רואה חשיבות רבה בתמיכת הבריטים בפעילות הכלכלית עם ישראל. הוא ציין כי ישנה גם מחשבה לטווח ארוך, דוגמת שילוב משולש עסקי בין בריטניה, ישראל וירדן ואולי גם עם ארצות נוספות. גאון ציין כי אשתקד נערך מפגש משולש בירדן שהביא להידוק הקשר הכלכלי בין ישראל, בריטניה וירדן.
 
לנו כישראלים ברור וידוע, אמר גאון, כי בלי חיזוקו של השלום עם ארצות שכנות לנו דוגמת ירדן - לא ייכון שלום, שכן השלום משמש מסד ליציבות כלכלית.
 
הוא אמר כי אחד ממאפייני התקופה האחרונה היא פעילות של חברות ישראליות בשוק ההון האנגלי. אנו עדים ליותר ויותר חברות ישראליות שהנפיקו באנגליה כתחליף לבורסה בניו יורק. לדבריו, זהו תהליך מעודד מאוד ויוצר מעורבות מהותית של שוק ההון האנגלי בחברות הישראליות.
 
לדעתו, פעילות זו עשויה להביא לא רק להנפקות ישראליות בשוק ההון האנגלי, אלא גם להשקעות של חברות פיננסיות בריטיות במניות ישראלית ועל כך יש לברך.
 
גאון שיבח את הקהילה העסקית האנגלית במועצת העסקים ישראל בריטניה, המתמידה שנים הרבה לטובת הכלכלה הישראלית.
 
גדעון סיטרמן, סמנכ"ל בכיר בחברה המרכזית לייצור משקאות קלים (קוקה-קולה), אמר, כי אחד ממאפייני שיתוף הפעולה הכלכלי שניתן לבצע בין ישראל לבריטניה הוא בתחום הפיננסי.
 
סיטרמן ציין כי במסגרת הוועדה הפיננסית של מועצת העסקים ישראל - בריטניה, בה הוא משמש כיו"ר הישראלי, הוא יזם במשותף יחד עם מקבילו הבריטי, ג'ון מטליס, כנס משקיעים משותף עם הסקטור הפיננסי בלונדון.
 
מטרת הכנס, שיתקיים ב-9 ביוני, הינה לחשוף את הפוטנציאל הטמון במשק הישראלי למשקיעים בריטיים, זאת בעקבות רפורמת בכר שפתחה את שוק ההון לתחרות בנושא ניהול התיקים וקופות הגמל.
 
בכנס ישתתפו יוסי בכר, מנכ"ל האוצר במשרד האוצר; אד בול, השר במשרד האוצר הבריטי. לכנס הוזמנו עשרות אנשי עסקים מהסיטי של לונדון וכן אנשי עסקים ישראלים המייצגים חברות ביטוח וחברות ברוקרים פרטיות.