כנס בנושא תקינה כמנוף לסחר עולמי

אולמרט: השתלבות ישראל בתקינה הבינלאומית תוסיף 1%לתל"ג המקומי; התקינה הבינלאומית היא תחום מרכזי שביכולתו להגדיל את כושר התחרותיות של ישראל בעולם, ולכן בכוונת התמ"ת לשים דגש מיוחד על התחום, בשיתוף עם מכון התקנים הישראלי


00:00 ,31.05.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

אולמרט: השתלבות ישראל בתקינה הבינלאומית תוסיף 1%לתל"ג המקומי; התקינה הבינלאומית היא תחום מרכזי שביכולתו להגדיל את כושר התחרותיות של ישראל בעולם, ולכן בכוונת התמ"ת לשים דגש מיוחד על התחום, בשיתוף עם מכון התקנים הישראלי
 
"השתלבות מסיבית של ישראל בתקינה הבינלאומית תוסיף 1%לתל"ג של מדינת ישראל", כך אומר מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת, אהוד אולמרט, במסגרת אירועי שבוע האיכות ולקראת כנס בנושא תקינה כמנוף לסחר עולמי אשר מתקיים מחר (ג'), במלון דן פנורמה בתל אביב.
 
בכנס, אשר נערך ביוזמת מכון התקנים הישראלי ישתתפו ראשי מוסדות התקינה מכל רחבי העולם ויכלול הרצאות בנושאים שונים, ביניהם: תקינה חברתית, יוזמות חדשות בתקינה הבינלאומית בנושאים של ביטחון האומה, ניהול איכות, איכות סביבה, בטיחות ועוד. כמו כן, יושם דגש מיוחד בכנס לנושא השלכות התקינה בישראל על הסחר הבינלאומי שלה, והגדלת כושר התחרות של התעשייה הישראלית. 
 
השר אולמרט מציין כי נתונים ממדינות אשר פעילות בתחום התקינה הבינלאומית מעידים על תרומה משמעותית לכלכלה. בגרמניה, לדוגמא, תרומת התקינה לכלכלה מוערכת בכ- 16 מיליארד יורו לשנה, שהם כ- 1% מהתל"ג הלאומי.
 
אולמרט מוסיף עוד כי נתונים כלכליים נוספים מראים כי סטנדרטים בינלאומיים תורמים לצמיחה הכלכלית יותר מאמצעים אחרים דוגמת רישיונות שונים או פטנטים. הנתונים גם מראים כי חברות שמשתתפות באופן פעיל בפעילות הקשורה לתקינה זוכות ליתרון על פני מתחרותיהן בכל הקשור להיענות מהירה לצרכי השוק ואיסוף מידע הנוגע להתפתחויות טכנולוגיות חדשות, כל זאת בשעה שנחסכות מהן עלויות מחקר ופיתוח. יתרון כלכלי נוסף של קביעת תקן בינלאומי נוגע לעלויות היצוא הנמוכות באופן משמעותי כאשר מוצרים מועברים ממדינה למדינה. 
 
נתון הממחיש את ההשקעה של מדינות מסוימות בתחום התקינה הבינ"ל נוגע למספר העוסקים בתחום. בגרמניה, לדוג', ישנם 27,000 מומחים לתקינה בינלאומית בשעה שבישראל פעילים כרגע 2500 איש בתחום התקינה, ומתוכם רק כ- 100 מעורבים בתקינה הבינלאומית. 
 
לאור הנתונים הללו אומר השר אולמרט כי "ישראל החליטה לעשות קפיצת מדרגה בכל הקשור לתקינה בינלאומית. אנו סבורים כי התקינה הבינלאומית היא תחום מרכזי שביכולתו להגדיל את כושר התחרותיות של ישראל בעולם, ולכן בכוונת התמ"ת לשים דגש מיוחד על התחום, בשיתוף עם מכון התקנים הישראלי".