כלכלני קרן המטבע העולמית לברוש: תעשייה גמישה ומתוחכמת

הכלכלנים המבקרים בישראל ציינו בפגישה עם נציגי התאחדות התעשיינים כי התנהלות המגזר העסקי בישראל בזמן המשבר "מעידה על תעשייה גמישה, מתוחכמת וזהירה אשר נערכה בצורה נכונה"


00:00 ,03.12.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

הכלכלנים המבקרים בישראל ציינו בפגישה עם נציגי התאחדות התעשיינים כי התנהלות המגזר העסקי בישראל בזמן המשבר "מעידה על תעשייה גמישה, מתוחכמת וזהירה אשר נערכה בצורה נכונה"
 
בפגישה שנערכה בין כלכלי קרן המטבע העולמית ונציגי התאחדות התעשיינים בראשות שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים ורוני קוברובסקי, נשיא החברה המרכזית למשקאות ויו"ר הועד הפועל של התאחדות התעשיינים, שיבח פיטר דויל, מנהל החטיבה האירופאית בקרן המטבע, את התנהלות התעשייה הישראלית במשבר: "העובדה שהתעשייה הישראלית התחילה להפחית שעות ומשמרות כבר בתחילת 2008 ונקטה בתהליכי התייעלות משמעותיים, מעידה על תעשייה גמישה, מתוחכמת וזהירה אשר נערכה בצורה נכונה למשבר ונמנעה מפיטורים המוניים".
 
שרגא ברוש ציין בפגישה זו כי התעשייה הישראלית ערוכה לתרחישים שונים והעובדה שמרבית מפעלי התעשייה אינם גדולים מאפשרת להם את הגמישות להתאים שווקים ולשרוד את חוסר הודאות הצפויה בשנים הבאות.
 
עם זאת, ציין ברוש: "אנחנו מצפים ממשלת ישראל לשמור על הסביבה העסקית ולא להעלות את עלויות הייצור שבאחריותם דוגמת תשלומי הארנונה, מים, חשמל, נמלים ועוד. בנוסף, אנו מצפים כי הממשלה תאמץ תהליכים חדשניים שיאפשרו לנו לחזק את כושר התחרות של היצוא הישראלי".
 
עוד ציין ברוש את הצעדים שננקטו במסגרת פורום השולחן העגול ועסקת החבילה ואת השפעתם ואת יכולת ההתאוששות העתידית של המשק הישראלי.
 
כלכלני קרן המטבע התייחסו לחוסר הוודאות וציינו כי ציפיות קרן המטבע נעות בין צמיחה עולמית של 0.5% ועד ל-5%. "עצתנו למגזר העסקי בישראל הינה לשמור על אותה גמישות שאפיינה אותה בשנת המשבר ושלא להעלות שכר".
 
רוני קוברובסקי, נשיא החברה המרכזית למשקאות ויו"ר הועד הפועל של התאחדות התעשיינים, ציין כי "האיום המרכזי להתאוששות התעשייה הנה התחזקותו של השקל והפגיעה בכושר התחרות הצפויה עקב כך. בתעשיית המזון לא רואים גידול ובדרך כלל יציאה מהמיתון מתבשרת על ידי שינוי מגמה בתעשיות המזון".