כינוס מדעי משותף לישראל ואיטליה לרגל חגיגות ה-60 למדינה

הפורום המדעי-טכנולוגי נועד לחזק את קשרי המדע-תעשייה בין שתי המדינות. המשלחת האיטלקית מונה למעלה מ-30 מדענים בכירים ובהם מומחים בעלי שם עולמי בתחומים שונים


00:00 ,27.04.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

הפורום המדעי-טכנולוגי נועד לחזק את קשרי המדע-תעשייה בין שתי המדינות. המשלחת האיטלקית מונה למעלה מ-30 מדענים בכירים ובהם מומחים בעלי שם עולמי בתחומים שונים
 
קבוצה של למעלה מ-30 מדענים בכירים מאיטליה, ובהם מומחים בעלי שם עולמי בתחומי האנרגיה, המים, הפיזיקה האטומית והרפואה, יגיעו היום לישראל להשתתף בסדרת דיונים עם עמיתיהם הישראלים על חיזוק קשרי התעשייה, המדע והטכנולוגיה בין שתי המדינות.
 
הדיונים, שיחלו מחר וימשכו שלושה ימים במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בת"א, יתקיימו במסגרת כינוס של "הפורום המדעי-טכנולוגי" המשותף לשתי המדינות, אותו יזמה שגרירות איטליה בישראללרגל חגיגות ה-60  למדינה. 
 
הפורום יציג את הישגי שיתוף הפעולה המדעי-טכנולוגי בין שתי המדינות עד כה ויתווה את הדרך לחיזוקו ולהעצמתו בעתיד. בין הבאים לישראל פרופ' מאסימו אינגושו, מדען בעל שם עולמי בתחום הפיזיקה האטומית ומומחה לננו-טכנולוגיה, ממכון המחקר LENSהנחשב לחשוב מסוגו באירופה, פרופ' פאולו בלאזי מאוניברסיטת פירנצה,פרופ' פיירו די-פורטו, ממנהליה הבכירים של ENEA- מכון המחקר הלאומי האיטלקי לאנרגיה והממונה על קשרי החוץ של המכון,ופרופ' פטריציו ביאנצ'י, העומד בראש מועצת הרקטורים של אוניברסיטאות איטליה. בין המדענים הישראלים שישתתפו בכינוס פרופ' ניר דוידזון ממכון וייצמן, פרופ' חגית מסר-ירון מאוניברסיטת ת"א וד"ר ספדי ריפעת מביה"ח הדסה עין-כרם בי-ם.
 
במסגרת הפורום יתקיימו חמישה סמינרים בנושאים מדעיים ספציפיים, שסומנו על ידי מדענים משתי המדינות כתחומים המבטיחים ביותר לשיתוף פעולה מדעי-טכנולוגי יישומי בין שתי המדינות: רפואה (בדגש על רפואת חירום ומניעת מחלות מידבקות), ננו-טכנולוגיה (בדגש על ננו-חומרים וננו-פוטונים), מדעי הסביבה, לרבות מים, חקלאות ואנרגיה חלופית, העברת טכנולוגיות, הנדסת מערכות מורכבות לשימושים שונים מרובוטיקה ועד אנרגיה.
 
במסגרת הדיון המשותף בנושא בריאות ידונו נציגים של שתי המדינות על הפעלת מערך רפואה במצבי חירום, בדגש על אירועים המוניים וטיפול בנפגעים בחירום.
 
מעבר לנושא רפואת חירום, ידונו מדענים ורופאים משתי המדינות בדרכים לחיזוק שיתוף הפעולה המדעי-רפואי בין שתי הארצות בכל הקשור למניעת מגיפות וטיפול במחלות מדבקות כמו דלקת כבד נגיפית. שתי המדינות כבר משתפות פעולה בנושא זה ושותפות בוועדה של האיחוד האירופי המרכזת ומנהלת את הטיפול בחיסון האוכלוסייה מפני דלקת הכבד. כמו כן משתפות שתי המדינות פעולה במחקרי מדיניות בנושא הסרטן, מחלות גסטרו, חינוך רפואי והדרכה, הכשרת אחיות ועוד.
 
יש לציין כי שיתוף הפעולה המדעי-טכנולוגי בין ישראל לאיטליה מעוגן בהסכם בין שתי הממשלות, שנחתם בשנת 2000 ונכנס לתוקפו בשנת 2002. מאז חתימת ההסכם הוחל בביצוע של 30 פרוייקטים מדעיים-תעשייתיים משותפים לשתי המדינות. ממשלת איטליה מימנה פעילות זאת בהיקף של כ-6 מיליון אירו.
 
לדברי שגריר איטליה בישראל, סנדרו דה ברנארדין, מטרת הכינוס המשותף היא להאיץ ולחזק את קשרי התעשייה ושיתוף הפעולה המדעי-טכנולוגי עם ישראל, בד בבד עם חיפוש תחומים חדשים לשיתוף פעולה: "אנו רואים בכינוס מנוף חשוב לחיזוק הקשרים הבילטראליים בין שתי המדינות וכמחווה של ממשלת איטליה למדינת ישראל לרגל חגיגות ה-60 למדינה".