כינוס דאבוס הכלכלי העולמי חוזר לירדן

הכינוס ייערך בחודש מאי 2007 לחופו של ים המלח ויעסוק בפיתוח הכלכלי במזרח התיכון. בשולי הכינוס ייערכו דיוני "11 המדינות" אשר ירדן היא אחת מהן


00:00 ,04.10.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

הכינוס ייערך בחודש מאי 2007 לחופו של ים המלח ויעסוק בפיתוח הכלכלי במזרח התיכון. בשולי הכינוס ייערכו דיוני "11 המדינות" אשר ירדן היא אחת מהן
 
ברבת עמון, בירת הממלכה הירדנית ההאשמית, נודע באופן רשמי כי הכינוס הכלכלי העולמי השנתי, הידוע בשם "כינוס דאבוס" ייערך בשנת 2007 בירדן לחופו של ים המלח, וזאת לאחר הפסקה של שנה בה אירחה העיר שארם אל שיח' המצרית לחופי סיני את הכינוס היוקרתי. מועד הכינוס נקבע ל-18 עד 20 במאי 2007.
 
יצוין כי ירדן היתה מקום הכינוס המקורי שנקבע על ידי מייסד כינוס דאבוס השוויצרי קלאוס שוואב, מאז קבלת ההחלטה להקדיש את הדיונים בכינוס לפיתוח הכלכלי במזרח התיכון.

מקורות מדיניים ברבת עמון מסרו כי בשולי כינוס דאבוס ייערך כינוס של קבוצת "אחת עשרה המדינות" (ה-G11), בהן חיה כרבע מאוכלוסיית העולם בעלות ההכנסה הנמוכה עד בינונית הפועלות לאגד תמיכה בינלאומית בפיתוח הכלכלי ובסגירת הפערים במדינות אלה. בקבוצת מדינות זו נכללות, בנוסף למדינה המארחת את הכינוס, מרוקו, תוניסיה, אקוודור, גרוזיה, אינדונזיה, פרגוואי, סרי לנקה, הונדורס, פקיסטאן וקרואטיה.
 
את ישראל מייצגות בדיוני כינוס דאבוס משלחות רשמיות רמות דרג ואנשי עסקים בולטים. בכינוס האחרון בשארם אל שיח' ייצגה את ישראל משלחת שרים בראשות שרת החוץ ציפי ליבני ובהשתתפות שר האוצר הירשזון, שר התשתיות בן אליעזר, שר התיירות הרצוג.