כחמש מאות מיליון ₪ שולמו על ידי החייבים שבועיים לפני מועד הסיום

הושג יעד הגביה של מבצע מס וחלילה. ארבעה שבועות לאחר שהחל ושבועיים לפני מועד סיומו, שולמו כחמש מאות מיליון ₪ על ידי החייבים. בשבוע האחרון החלו פעולות האכיפה האינטנסיביות במסגרתן נערכו מבצעים בהשתתפות מאות עובדים באזור המרכז, עוקלו מאות רכבים מחייבים ובוצעו


00:00 ,27.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

מאז החל מבצע "מס וחלילה" עוקלו מחייבים במסגרת המבצע בכל הארץ כאלף כלי רכב ובוצעו כמאתיים עיקולים בעסקים
 
הושג יעד הגביה של מבצע מס וחלילה. ארבעה שבועות לאחר שהחל ושבועיים לפני מועד סיומו, שולמו כחמש מאות מיליון ₪ על ידי החייבים. בשבוע האחרון החלו פעולות האכיפה האינטנסיביות במסגרתן נערכו מבצעים בהשתתפות מאות עובדים באזור המרכז, עוקלו מאות רכבים מחייבים ובוצעו עשרות עיקולים בבתי עסק.

איתן רוב, מנהל רשות המסים בישראל, הודיע אתמול כי לאור ההישג הוחלט להעלות את יעד הגביה ולהעמידו על סכום של 700 מליון ₪.

לפני כעשרה ימים החלה פעילות האכיפה האינטנסיבית כנגד חייבים שלא הגיעו מיוזמתם להסדיר את החוב. במסגרת הפעילות, במהלך כל ימי השבוע שעבר, יצאו ל"חזית" הגבייה, מאות מעובדי הרשות על יחידותיה השונות למבצע בכל מחוז המרכז כולל תל אביב וסביבתה, פתח-תקוה, כפר סבא ורחובות וביצעו עיקולים של רכב ורכוש של אותם חייבים. בשבועיים הקרובים תיערך פעילות דומה ביתר אזורי הארץ.

סיכומי ביניים מעלים כי סה"כ מאז החל מבצע "מס וחלילה" עוקלו מחייבים במסגרת המבצע בכל הארץ כאלף כלי רכב ובוצעו כמאתיים עיקולים בעסקים. מתוך סה"כ הגביה של המבצע, סכום של כ-150 מליון ₪ נגבה כתוצאה ישירה של פעולות הוצאה לפועל כ"הדבקות", קרי מתן הזהרה לפני עיקול בבית החייב או בעסקו, עיקולי רכב ועיקולי רכוש.

מחלקות החקירות של רשות המסים השתתפו בפעילות משרדי השומה במתן סיוע לאיתור חייבים ובטיפול בחובות הנובעים מעבירות של אי העברת ניכויים וטיפול בסרבני הגשת דוחות. כידוע אי העברת מס שנוכה משכרו של עובד לרשויות המס הינה עבירה פלילית. בין החייבים שטופלו בסיוע מחלקות החקירות עשרות בעלי תפקידים ברשויות מקומיות ומלכ"רים. במסגרת פעילות מחלקות החקירות נחקרו עד כה במהלך המבצע כאלף וחמש מאות איש. מרביתם הסדירו את החוב וכנגד 33 הוגשו כתבי אישום.

כזכור, מטרת המבצע המקורית היתה להביא לתוספת הכנסות של כחצי מיליארד ₪ מתוך כ -2 מיליארד ₪ חובות ודאיים ממס. סה"כ מספר החייבים שהוגדרו כאוכלוסיית היעד של המבצע עמד על 20 אלף חייבים. עד כה הסדירו את חובם הן מיוזמתם והן כתוצאה מפעולות האכיפה כ- 13 אלף חייבים.